Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

EK zahájila další vyšetřování Googlu

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Evropská komise (EK) zahájila další vyšetřování americké internetové společnosti Google. Tentokrát chce zjistit, zda firma neomezuje konkurenci na trhu technologií pro digitální reklamu. A to tím, že upřednostňuje vlastní služby pro on-line reklamu před konkurenčními vydavateli, zadavateli reklamy a podniky, které nabízejí podobné služby. Komise to dnes uvedla v tiskové zprávě.

Komise chce především posoudit, zda Google třetím stranám neomezuje na webových stránkách a v aplikacích přístup k uživatelským údajům pro reklamní účely.

"Služby on-line reklamy jsou jádrem toho, jak Google a vydavatelé vydělávají na svých on-line službách. Google sbírá data, která využívá pro konkrétní reklamní účely, prodává reklamní prostor a zároveň vystupuje jako zprostředkovatel on-line reklamy," uvedla místopředsedkyně EK Margrethe Vestagerová, která má na starosti i hospodářskou soutěž. "Google je tedy přítomen skoro na všech úrovních dodavatelského řetězce pro zobrazování on-line reklamy," dodala. Komise má podle ní obavy, že Google konkurenčním službám on-line reklamy soutěž ztížil v segmentu označovaném jako "ad tech stack".

Google měl v loňském roce na tržbách z on-line reklamy 147 miliard dolarů (3,2 bilionu Kč), což je víc, než kolik vygenerovala jakákoliv jiná firma v této branži. Reklama na jeho nástrojích, včetně vyhledávače, serveru YouTube nebo pošty Gmail, se také zásadní měrou podílela na celkových tržbách a zisku.

Témata:  Google

Související

Aktuálně se děje

4. prosince 2025 10:58

28. listopadu 2025 13:23

24. listopadu 2025 17:55

24. listopadu 2025 15:02

OSVČ čeká od ledna skokový růst odvodů. Vláda nemá čas změnu zvrátit

Vláda ve svém programovém prohlášení slibuje, že zastaví zvyšování vyměřovacího základu pro sociální pojistné OSVČ, které tak zůstane na 35 % průměrné mzdy. To se jí ovšem do začátku ledna, kdy má ke změně dojít, nemůže podařit. Na legislativní proces jednoduše nezbývá dostatek času. Reálně tak k plánovanému snížení odvodů OSVČ může dojít spíše až od roku 2027, upozorňuje Petra Pospíšilová, vedoucí daňového poradenství BDO.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Jednotné hlášení změní fungování firem. Duben 2026 bude zlomovým měsícem

Od začátku roku 2026 začne postupně nabíhat nová legislativa zavádějící Jednotné měsíční hlášení zaměstnavatele (JMHZ). Jde o změnu, která má zpřehlednit a sjednotit povinné údaje, jež zaměstnavatelé pravidelně předávají státu. Legislativu připravilo Ministerstvo práce a sociálních věcí (MPSV) ve spolupráci s Českou správou sociálního zabezpečení, Úřadem práce ČR, Ministerstvem financí, Generálním finančním ředitelstvím, Českým statistickým úřadem a zástupci zaměstnavatelských svazů.