Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Kolik stojí kominík a jak často ho musíte zvát?

Komín, ilustrační fotografie
Komín, ilustrační fotografie
Foto: Adam Mráček / INCORP images

Léto už se definitivně loučí a už brzy začne topná sezóna. A spolu s nákupem dříví nebo uhlí na zimu je potřeba myslet i na návštěvu kominíka. Kolik to ovšem celé stojí?

Na začátek je potřeba si uvědomit, že existují kontroly a revize komínů a i když to obojí zní skoro stejně, je mezi nimi veliký rozdíl. I v ceně.

Zatímco při kontrole přijde kominík a zkontroluje, jestli komín dobře táhne a je pokud možno čistý, revize je náročnější. Ta se totiž dělá u nových komínů nebo v případě, že kamna na dřevo vyměníte například za plynový kotel.

Zatímco kontrola komína stojí například 300 korun, revize může být i pětkrát dražší. Na druhou stranu je ignorování kontrol a čištění velkým riskem.

Orientační ceník kominických prací

Nejenže se tak zvyšuje riziko požáru nebo otravy, ale v případě, že se opravdu něco semele (třeba bouchnou saze v komíně), hrozí vám tučná pokuta. "Protokoly o kontrolách a revizích jsou to první, co chtějí policisté a hasiči vidět," varuje mluvčí Společenstva kominíků ČR Petr Dušek.

Rozdíly v cenách jsou pochopitelně závislé na tom, kde kominík pracuje. Ti z malých měst jsou zpravidla levnější než ti z krajských metropolí. Na druhou stranu je potřeba si uvědomit, že pokud si objednáte kominíka "zdaleka", naúčtuje vám kromě práce i cestovné a úspora se tak může vypařit.

Pokud jde o to, jak často kominíka volat, stačí jedenkrát do roka. I tady je to jen doporučení, ale kvůli vlastnímu bezpečí i bezpečí sousedů se vyplatí nešetřit. Protože následky mohou být tragické.

Témata:  bydlení,  kominíci

Aktuálně se děje

22. září 2026 17:07

EET se vrací, s ní i školkovné a studentská sleva. Restaurace čeká nižší DPH

Návrat elektronické evidence tržeb od ledna příštího roku není jedinou změnou, kterou nově schválený zákon přinese. Daňový balíček spojený s EET 2.0 obnovuje školkovné a studentskou slevu na dani, snižuje DPH u nealkoholických nápojů podávaných v gastronomii, osvobozuje část spropitného zaměstnanců od daní a odvodů a vrací daňové zvýhodnění tichého vína poskytovaného jako firemní dar. Nová pravidla začnou platit od 1. ledna 2027.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy