Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Nenechte se ošidit. Do autobazaru jedině se znalcem, varuje ČOI

Nenechte se ošidit. Do autobazaru jedině se znalcem, varuje ČOI

Foto: Škoda Auto

Česká obchodní inspekce (ČOI) provedla pilotní kontrolu šesti autobazarů v několika krajích republiky a nekalé obchodní praktiky zjistila u poloviny z nich. Autobazar například poskytoval neúplné informace o stavu vozidla či o najetých kilometrech, říká zpráva inspekce.

V jednom případě nesdělil autobazar spotřebiteli informaci, že se jedná o havarované vozidlo a současně také inspektoři zjistili, že deklarovaný stav tachometru vozidla 95 000 km neodpovídal skutečnému stavu. V reálu měl vůz najeto 131 748 kilometrů.

Ani ve druhém případě neodpovídal počet v kupní smlouvě uvedených najetých kilometrů skutečnosti. Podle dostupných informací byl skutečný stav tachometru o 100 000 kilometrů vyšší.

V jiném případě zjistili inspektoři, že kontrolovaná osoba nabízela prostřednictvím webových stránek vozidlo s rozdílnými údaji o počtu majitelů vozidla a počtu ujetých kilometrů, které neodpovídaly skutečnosti, a to i přesto, že jim tato neshoda byla známa. "Není přijatelné, aby byli spotřebitelé stále poškozováni nekalými obchodními praktikami některých prodejců," řekl ústřední ředitel ČOI Vladimír Velčovský.

Lidé by si měli prověřovat serióznost prodejců ojetých motorových vozidel a zejména informace o nabízených vozech. "Ideální je, mohou-li si přizvat přímo k výběru vozu znalce, nechají si předvést výrobek i dokumentaci, absolvují zkušební jízdu, a pokud jsou se stavem vozu, cenou i smlouvou seznámeni, ať si vůz ihned odvezou," doporučuje inspekce.

Druhou možností je zamířit s vozem z autobazaru přímo do servisu a nechat si jej důkladně zkontrolovat. Investice do nezávislé kontroly - znalce nebo servisu - se určitě vyplatí.

Témata:  ČOI autobazar

Související

Aktuálně se děje

24. září 2025 11:01

22. září 2025 11:03

15. září 2025 11:26

Podvodné e-shopy se maskují za známé značky. Odborníci radí, jak je rozpoznat

Podvodným e-shopům asi nikdy nebude konec. Zcela jistě jste se i vy s nějakým setkali. V lepším případě to skončilo rychlým odhalením, v tom horším poučením za bolestivou cenu. Mimo klasické praktiky, kdy e-shopy lákají pouze na výprodeje, se bohužel stále častěji objevují napodobeniny reálných prodejců, na jejichž jménu a případně i grafické podobě stránek podvodníci parazitují.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy