Počet stížností na operátory roste. Který je nejhorší?

Nejvíce stížností na mobilní operátory působící v Česku zaznamenal Český telekomunikační úřad (ČTÚ) v posledním čtvrtletí 2012 na adresu firmy Telefónica, celkem 287 případů. Na druhém místě skončil T-Mobile (171 stížností), nejméně si Češi stěžovali na služby Vodafonu (162), uvedl ve čtvrtek ČTÚ.

660

"Pokud se jedná obecně o služby elektronických komunikací, nejvíce stížností směřuje k vyúčtování ceny za služby. Jedná se o 186 stížností, což činí 25,8 procenta z celkového počtu," konkretizuje zpráva ČTÚ s tím, že tyto stížnosti jsou řešeny nejčastěji poskytnutím právní rady stěžovateli nebo jsou rozhodovány ve správním řízení.

Další významnou oblastí stížností jsou případy týkající se účastnických smluv (107 stížností). Nejvíce stížností je v této oblasti směřováno na společnosti T-Mobile a Telefónica, kde se jedná především o smlouvy uzavírané na dobu určitou.

Pokles nespokojených zákazníků vykázal Úřad v kategorii přenesení telefonního čísla, kde evidoval celkem 31 stížností (-29,5 procenta).

Během celého sledovaného období evidoval ČTÚ 721 stížností účastníků nebo uživatelů telekomunikačních služeb. Z toho vyhodnotil 530 případů jako opodstatněných, 78 jako neodůvodněných a 113 stížností ČTÚ odmítl s tím, že není příslušný k jejich řešení, a proto je postoupil jinému orgánu.

Ve srovnání s počtem stížností evidovaných v třetím kvartálu loňského roku klesl jejich počet o 610 případů, tedy o 45,8 procent. Tento výrazný pokles si však ČTÚ nevysvětluje ani tak zlepšující se situací na trhu telekomunikačních služeb, jako spíše vysokou srovnávací základnou, kdy během třetího čtvrtletí řešil mnoho stížností na poskytovatele satelitní televize Skylink a CS Link.

Související:

reklama
Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky