Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Připlatíme si: Brambory zdraží o třicet procent!

Připlatíme si: Brambory zdraží o třicet procent!

Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Kilogram brambor zdraží o dvě až tři koruny, napsal v pondělním vydání časopis Týden. Důvodem je podle něj nižší sklizeň a menší plocha osázených polí.

Pěstitelé si podle časopisu chtějí také kompenzovat loňský rok, kdy byly ceny brambor kvůli jejich nadbytku velmi nízké. "Naše ceny letos vzrostou minimálně o třicet procent," uvedl v týdeníku Jan Hochman, předseda družstva Bramko Semice, jež je největším pěstitelem brambor v zemi. "Kilogram budeme velkoodběratelům prodávat i za více než čtyři koruny," tvrdí ekonomický ředitel družstva Aleš Schneiberg.

V loňském roce byla přitom cena výrazně nižší. "Loni se ceny pohybovaly v průměru okolo 2,50 koruny za kilogram, letos vzrostou zhruba na čtyři koruny," potvrdil Týdnu Jiří Zvolánek, místopředseda Ústředního bramborářského svazu ČR, ve kterém zastupuje pěstitele.

Podle agrárního analytika Petra Havla však pěstitelé brambor nemají pro tak razantní zdražení důvod. "Třetinový růst cen považuji za příliš ostrý odhad," tvrdí Havel. Konečné zdražení nebude podle jeho názoru tak výrazné. "Producenti budou moci zdražit jen o tolik, kolik jim dovolí konkurence a tlak obchodních řetězců."

Témata:  potraviny zdražování

Související

Aktuálně se děje

24. září 2025 11:01

22. září 2025 11:03

Za sliby Stačilo! by Česko zaplatilo tvrdou daň

Pokud by hnutí Stačilo! svůj program kompletně prosadilo tak, že by byl platný trvaleji, vyjde to v nadcházejících letech veřejné rozpočty ČR dohromady na stovky miliard korun dodatečných výdajů navíc, tedy oproti stavu, kdy program hnutí Stačilo! realizován nebude.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy

online prodejce Shein

Komentář

Shein chce po skandálech zlepšit image. Přísné kontroly mají zachránit jeho cestu na burzu

Svět retailu je plný přísných zákonů a regulatorních požadavků – a v případě fast fashion (rychlé módy) to platí dvojnásobně. Jedním z lídrů tohoto segmentu je čínský Shein, který se do popředí dostal díky levnému oblečení a agresivnímu marketingu. Jeho rychlý růst však provázely kontroverze, obvinění z obcházení zákonů a stamilionové pokuty.