Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Češi šetří stravenky pro rodinu, oběd si nosí z domu

Jak ukázalo dotazování na portálu Práce.cz, na 54 procent lidí si nosí do zaměstnání své vlastní jídlo z domova a dalších 13 procent v práci nejí vůbec. Portál o tom informoval ve středu.

Z šetření, do kterého se letos v lednu zapojilo 2158 uživatelů portálu, vyplynula zajímavá zjištění ohledně stravovacích návyků české populace. Více než polovina respondentů (54 %) odpověděla, že si do zaměstnání obvykle nosí z domova své vlastní jídlo. Výrazně menší část lidí pravidelně obědvá v restauracích (15 %), nebo ve firemních kantýnách (13 %). Roste přitom počet lidí, kteří využívají donáškové služby (pět procent). Celých 13 procent pak v průběhu pracovní doby nejí vůbec.

"Tento výsledek podporuje hned několik odlišných faktorů. Jistá část lidí volí jídlo připravené doma především kvůli úspoře času během pracovního dne. Doba je poměrně hektická a leckdo prostě nechce ztrácet cennou půlhodinu či hodinu času odbíháním mimo pracoviště. Vlastní strava může být také zdravější či dietnější. Největší roli však pravděpodobně hraje finanční úspora," nastínil Tomáš Ervín Dombrovský, mluvčí společnosti LMC, provozovatele portálu Práce.cz.

Na druhou stranu z šetření společnosti LMC mezi 282 předními tuzemskými zaměstnavateli zase vyplývá, že na stravenky zaměstnancům přispívá na 55 procent z nich. Další více než třetina (37 %) zaměstnancům hradí stravování ve firemních kantýnách. Pouze sedm procent z oslovených firem a organizací se vyjádřilo, že na stravování zaměstnanců nepřispívá vůbec. Zbylé jedno procento zaměstnavatelů zvažuje zavedení systému firemního stravování.

Témata:  lidé práce

Související

Aktuálně se děje

24. září 2025 11:01

22. září 2025 11:03

Za sliby Stačilo! by Česko zaplatilo tvrdou daň

Pokud by hnutí Stačilo! svůj program kompletně prosadilo tak, že by byl platný trvaleji, vyjde to v nadcházejících letech veřejné rozpočty ČR dohromady na stovky miliard korun dodatečných výdajů navíc, tedy oproti stavu, kdy program hnutí Stačilo! realizován nebude.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy

online prodejce Shein

Komentář

Shein chce po skandálech zlepšit image. Přísné kontroly mají zachránit jeho cestu na burzu

Svět retailu je plný přísných zákonů a regulatorních požadavků – a v případě fast fashion (rychlé módy) to platí dvojnásobně. Jedním z lídrů tohoto segmentu je čínský Shein, který se do popředí dostal díky levnému oblečení a agresivnímu marketingu. Jeho rychlý růst však provázely kontroverze, obvinění z obcházení zákonů a stamilionové pokuty.