Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Bonton vstupuje na trh s digitální hudbou

Bonton vstupuje na trh s digitální hudbou

Foto: Pixmac

Největší česká síť hudebních obchodů Bontonland z portfolia vydavatelství Bonton na začátku dubna vstoupí na trh s digitální hudbou. Zájemcům nabídne půl milionu digitálních skladeb od firem, jako jsou Sony Music, Universal Music či EMI, informoval v pondělí deník E15.

"Momentálně testujeme beta verzi prodeje, ostrý start služby by měl nastat na počátku dubna," řekl listu majitel Bontonlandu Lešek Wronka, který do budoucna hodlá oslovit i menší nezávislá vydavatelství. Vstupem na digitální trh by společnost ráda vylepšila klesající výkonnost kamenných prodejen posledních let danou propadem celého hudebního trhu, píše E15.

Kupovat bude možné jednotlivé skladby, alba nebo si zákazník zvolí variantu předplatného. Podle Wronky by se ceny měly pohybovat někde mezi cenami hudby na iTunes a fyzických nosičů. V českém iTunes Store je možné jednu skladbu koupit za 99 eurocentů (asi 25 korun) a jedno album od pěti do 9,99 eura, píše list.

Digitální obchod s nahrávkami otevřela loni v listopadu společnost Supraphon. Stahování nebo přehrávání hudby a videa umožňují v Česku také další internetové servery. Počátkem loňského října zpřístupnil přehrávání hudebních skladeb od světových vydavatelů v počítači či mobilním telefonu server MusicJet, v závěru září začala nabízet stahování hudby a videa česká mutace služby iTunes od americké firmy Apple. Stahování hudby do mobilů poskytuje například také server T-Music operátora T-Mobile.

Český trh s digitální hudbou zatím nedosahuje výkonnosti zahraničních trhů. Podle posledních čísel Mezinárodní federace fonografického průmyslu se jeho objem v roce 2010 pohyboval okolo 25 milionů korun, což představovalo asi sedm procent celkového hudebního trhu v Česku, uzavírá list.

Témata:  hudba

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.