Nejčastějším zdrojem pro hledání nových manažerů je na sociálních sítích LinkedIn, Facebook se hodí nejlépe k vyhledání brigádníků. Vyplývá to z obsáhlé analýzy společnosti Bullhorn Reach.
Většina personalistů, kteří mají účet na více než jedné sociální síti, preferuje současně LinkedIn, Twitter a Facebook zároveň, celkem jich je 21 procent. Následuje kombinace LinkedIn a Twitter (19 procent) a kombinace LinkedIn a Facebook (10 procent). Jen jedno procento využívá Facebook a Twitter, aniž by využívali LinkedIn, stejně tak po jednom procentu personalistů využívá samostatně buď jen Facebook, nebo Twitter. Naopak LinkedIn využívá samostatně vůbec největší skupina "lovců hlav", 48 procent. Tato čísla podle Bullhorn Reach demonstrují sílu, kterou jednotlivé sociální sítě pro nábor vhodných adeptů pro pracovní pozice mají v jednotlivých segmentech sociálních sítí. Na LinkedIn je obecně snazší získat publikum z řad potenciálních zaměstnanců, protože rychlost navazování kontaktů převyšuje Facebook i Twitter. Navíc LinkedIn coby definovaná profesní síť umožňuje vybírat z vytříbenějšího segmentu než další sociální sítě.
Sumárně LinkedIn zprostředkovává mnohem více zobrazení nabídek práce než další dvě sítě a také přes něj přichází víc relevantních. Zobrazení nabídek je na LinkedIn šestkrát více než na Facebooku, odpovědí přijde devětkrát víc. Oproti Twitteru má LinkedIn zobrazení nabídek v průměru trojnásobek a přijde také třikrát tolik odpovědí. Jeho uživatelé ale odpovídají na nabídky práce třikrát častěji než uživatelé LinkedIn a osmkrát častěji než uživatelé Facebooku. Celkově vyšší počet odpovědí z LinkedIn je v tomto ohledu způsoben jen tím, že lovci talentů mívají na Twitteru mnohonásobně méně kontaktů.
Témata: práce
Související
8. listopadu 2024 9:41
5. listopadu 2024 15:40
9. září 2024 10:03
6. září 2024 15:14
30. srpna 2024 15:49