Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Personalisté hledají manažery na LinkedIn, brigádníky na Facebooku

Personalisté hledají manažery na LinkedIn, brigádníky na Facebooku

Foto: Pixmac

Nejčastějším zdrojem pro hledání nových manažerů je na sociálních sítích LinkedIn, Facebook se hodí nejlépe k vyhledání brigádníků. Vyplývá to z obsáhlé analýzy společnosti Bullhorn Reach.

Většina personalistů, kteří mají účet na více než jedné sociální síti, preferuje současně LinkedIn, Twitter a Facebook zároveň, celkem jich je 21 procent. Následuje kombinace LinkedIn a Twitter (19 procent) a kombinace LinkedIn a Facebook (10 procent). Jen jedno procento využívá Facebook a Twitter, aniž by využívali LinkedIn, stejně tak po jednom procentu personalistů využívá samostatně buď jen Facebook, nebo Twitter. Naopak LinkedIn využívá samostatně vůbec největší skupina "lovců hlav", 48 procent. Tato čísla podle Bullhorn Reach demonstrují sílu, kterou jednotlivé sociální sítě pro nábor vhodných adeptů pro pracovní pozice mají v jednotlivých segmentech sociálních sítí. Na LinkedIn je obecně snazší získat publikum z řad potenciálních zaměstnanců, protože rychlost navazování kontaktů převyšuje Facebook i Twitter. Navíc LinkedIn coby definovaná profesní síť umožňuje vybírat z vytříbenějšího segmentu než další sociální sítě.

Sumárně LinkedIn zprostředkovává mnohem více zobrazení nabídek práce než další dvě sítě a také přes něj přichází víc relevantních. Zobrazení nabídek je na LinkedIn šestkrát více než na Facebooku, odpovědí přijde devětkrát víc. Oproti Twitteru má LinkedIn zobrazení nabídek v průměru trojnásobek a přijde také třikrát tolik odpovědí. Jeho uživatelé ale odpovídají na nabídky práce třikrát častěji než uživatelé LinkedIn a osmkrát častěji než uživatelé Facebooku. Celkově vyšší počet odpovědí z LinkedIn je v tomto ohledu způsoben jen tím, že lovci talentů mívají na Twitteru mnohonásobně méně kontaktů.

Témata:  práce

Související

Aktuálně se děje

4. listopadu 2025 10:37

Vidíte nenávist nebo podvod na internetu? Nahlaste ho, radí dTest

Setkali jste se někdy s komentářem na sociálních sítích, ve kterém autor podporuje násilí či terorismus? Zaznamenali jste příspěvek se soukromými fotografiemi sdílenými za účelem poškození pověsti vyobrazené osoby? Anebo jste na online tržišti narazili na podvodného prodejce? I na takové příklady nezákonného uživatelského obsahu na internetu si Evropská unie došlápla takzvaným Aktem o digitálních službách (DSA). A ať už se nezákonný obsah týká přímo vás, nebo ne, máte právo jej nahlásit provozovateli dané internetové stránky.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

OSVČ čeká od ledna skokový růst odvodů. Vláda nemá čas změnu zvrátit

Vláda ve svém programovém prohlášení slibuje, že zastaví zvyšování vyměřovacího základu pro sociální pojistné OSVČ, které tak zůstane na 35 % průměrné mzdy. To se jí ovšem do začátku ledna, kdy má ke změně dojít, nemůže podařit. Na legislativní proces jednoduše nezbývá dostatek času. Reálně tak k plánovanému snížení odvodů OSVČ může dojít spíše až od roku 2027, upozorňuje Petra Pospíšilová, vedoucí daňového poradenství BDO.