Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Personalisté hledají manažery na LinkedIn, brigádníky na Facebooku

Personalisté hledají manažery na LinkedIn, brigádníky na Facebooku

Foto: Pixmac

Nejčastějším zdrojem pro hledání nových manažerů je na sociálních sítích LinkedIn, Facebook se hodí nejlépe k vyhledání brigádníků. Vyplývá to z obsáhlé analýzy společnosti Bullhorn Reach.

Většina personalistů, kteří mají účet na více než jedné sociální síti, preferuje současně LinkedIn, Twitter a Facebook zároveň, celkem jich je 21 procent. Následuje kombinace LinkedIn a Twitter (19 procent) a kombinace LinkedIn a Facebook (10 procent). Jen jedno procento využívá Facebook a Twitter, aniž by využívali LinkedIn, stejně tak po jednom procentu personalistů využívá samostatně buď jen Facebook, nebo Twitter. Naopak LinkedIn využívá samostatně vůbec největší skupina "lovců hlav", 48 procent. Tato čísla podle Bullhorn Reach demonstrují sílu, kterou jednotlivé sociální sítě pro nábor vhodných adeptů pro pracovní pozice mají v jednotlivých segmentech sociálních sítí. Na LinkedIn je obecně snazší získat publikum z řad potenciálních zaměstnanců, protože rychlost navazování kontaktů převyšuje Facebook i Twitter. Navíc LinkedIn coby definovaná profesní síť umožňuje vybírat z vytříbenějšího segmentu než další sociální sítě.

Sumárně LinkedIn zprostředkovává mnohem více zobrazení nabídek práce než další dvě sítě a také přes něj přichází víc relevantních. Zobrazení nabídek je na LinkedIn šestkrát více než na Facebooku, odpovědí přijde devětkrát víc. Oproti Twitteru má LinkedIn zobrazení nabídek v průměru trojnásobek a přijde také třikrát tolik odpovědí. Jeho uživatelé ale odpovídají na nabídky práce třikrát častěji než uživatelé LinkedIn a osmkrát častěji než uživatelé Facebooku. Celkově vyšší počet odpovědí z LinkedIn je v tomto ohledu způsoben jen tím, že lovci talentů mívají na Twitteru mnohonásobně méně kontaktů.

Témata:  práce

Související

Aktuálně se děje

24. září 2025 11:01

22. září 2025 11:03

Za sliby Stačilo! by Česko zaplatilo tvrdou daň

Pokud by hnutí Stačilo! svůj program kompletně prosadilo tak, že by byl platný trvaleji, vyjde to v nadcházejících letech veřejné rozpočty ČR dohromady na stovky miliard korun dodatečných výdajů navíc, tedy oproti stavu, kdy program hnutí Stačilo! realizován nebude.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy

online prodejce Shein

Komentář

Shein chce po skandálech zlepšit image. Přísné kontroly mají zachránit jeho cestu na burzu

Svět retailu je plný přísných zákonů a regulatorních požadavků – a v případě fast fashion (rychlé módy) to platí dvojnásobně. Jedním z lídrů tohoto segmentu je čínský Shein, který se do popředí dostal díky levnému oblečení a agresivnímu marketingu. Jeho rychlý růst však provázely kontroverze, obvinění z obcházení zákonů a stamilionové pokuty.