Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Ministerstvo odstoupilo od smlouvy se společností OKsystem. Nebude ohrožena výplata sociálních dávek?

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Ministerstvo práce a sociálních věcí 16. listopadu odstoupilo od smlouvy o vytvoření Jednotného informačního systému práce a sociálních věcí – „IS SOCIÁLNÍ DÁVKY“ a poskytování souvisejících služeb, které byla uzavřena mezi MPSV a společností OKsystem, a.s. dne 2. 11. 2016. Vypovězením smlouvy není ohrožena výplata sociálních dávek.

Smlouva o vytvoření Jednotného informačního systému práce a sociálních věcí – „IS SOCIÁLNÍ DÁVKY“ a poskytování souvisejících služeb byla uzavřena v listopadu 2016. V dopise z 2. listopadu 2017 požadovalo MPSV po společnosti v zájmu eliminace vzniku dalších škod a ochrany zájmu na řádném dokončení zakázky - projektu IS DAV poskytnutí přiměřené jistoty, že termíny budou dodrženy s tím, že v opačném případě je MPSV připraveno odstoupit od smlouvy. MPSV aktuálně hradí společnosti OKsystem cca půl miliardy korun ročně a po nasazení IS DAV by se úhrada této společnosti snížila na méně než 40 mil. korun ročně.„K tomuto kroku jsme se rozhodli na základě opakovaných jednání a neuspokojivému průběhu zakázky. Společnost OKsystem nám neposkytla ani v prodlouženém termínu přiměřenou jistotu, že pevné a závazné termíny realizace budou bez dalších obstrukcí dodrženy. Odstoupením od smlouvy chceme minimalizovat možnost vzniku škody, které jsme povinni předcházet,“ uvedl ředitel odboru rozvoje a bezpečnosti Jiří Károly.

Ministerstvo požadovalo záruku, že dodavatel zajistí dodání dílčí etapy řešení ve smluvním termínu, a také dodání finálního a otestovaného díla nejpozději ke dni 20. 7. 2018. Dodání přitom mělo být spojeno se zahájením poskytování služeb podpory. Přes opakovaná jednání i za účasti právních zástupců nepotvrdila společnost zahájení etapy realizace a tím konečný termín dokončení. Společnost argumentuje neposkytnutím součinnosti ze strany MPSV, ačkoliv tyto požadavky nesouvisí se zahájením a zejména realizací další etapy zakázky. Ministerstvo dále eviduje celou řadu dalších spornýchotázek, kterou je například migrace dat, která je naprosto klíčová a musí být podpořena všemi bezpečnostními prvky a opatřeními.Vzhledem k tomu, že MPSV záruku nedostalo a komunikace s dodavatelem probíhá se stejnými argumenty, je zřejmé, že výše uvedený termín dokončení díla není ze strany společnosti OKsystem reálný.MPSV zároveň uveřejňuje předběžné oznámení o vyhlášení nové veřejné zakázky, která bude vyhlášena v nejbližším termínu.

Témata:  Ministerstvo práce a sociálních věcí sociální dávky finance

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Marian Jurečka

Levnější internet a volání pro lidi v nouzi pokračuje i po superdávce

Telefon a internet patří dnes mezi základní potřeby – umožňují být v kontaktu s rodinou, vyřizovat práci i jednat s úřady. Vláda proto dnes schválila novelu nařízení vlády č. 500/2021 Sb., o podmínkách poskytování zvláštních cen hlasové komunikační služby a služby přístupu k internetu osobám se zvláštními sociálními potřebami, která zajišťuje, že zvýhodněné tarify pro lidi v nouzi a osoby se zdravotním postižením budou fungovat i po zavedení nové „superdávky“.