Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Platy státních zaměstnanců letos zřejmě porostou. Jurečka připravuje návrh

Marián Jurečka (KDU-ČSL)
Marián Jurečka (KDU-ČSL)
Foto: Michael Zelinka / INCORP images

Platy státních zaměstnanců zřejmě ještě letos porostou. V úterý se na tom shodli ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka (KDU-ČSL) a zástupci odborářů v čele s předákem Josefem Středulou. 

Podle Jurečky je třeba hledat cestu k navýšení platů ve veřejné sféře. Výplaty by měly stoupnout od září. Ministr chce výši nárůstu odlišit podle profesí a propadu jejich reálného výdělku v posledních letech. Zmínil také, že shoda uvnitř vládní koalice zatím není vyjednaná.
 
"Z mého pohledu bych to viděl do určité míry diferencovaně pro jednotlivé skupiny. Tam, kde je situace nejsložitější, abychom udělali to zvýšení s větší prioritou," sdělil Jurečka s tím, že do příštího týdne připraví s ministerstvem příslušný návrh.

"My trváme na tom, aby došlo k navýšení tarifů od 1. září o 15 procent. Situaci považujeme za velmi vážnou," reagoval předseda Českomoravské konfederace odborových svazů Středula. Podle jeho slov má více než 130 tisíc pracovníků základ výdělku pod zaručenou a minimální mzdou.

Minimální mzda momentálně činí 18 900 korun za měsíc, v lednu se zvyšovala o 1600 korun. Podle údajů ministerstva práce a sociálních věcí pracuje pro stát a veřejný sektor více než 840 tisíc lidí. 

Témata:  Marian Jurečka (KDU-ČSL),  Josef Středula,  státní zaměstnanci,  platy / mzdy,  Ministerstvo práce a sociálních věcí

Aktuálně se děje

22. října 2026 12:25

Letiště Praha nabídne v zimě 145 destinací. Přibudou nové linky do exotiky i Evropy

Zimní letový řád pražského letiště přinese 20 nových destinací a celkem 69 leteckých dopravců. Cestující budou moci využít nové spoje do evropských měst, Asie i exotických letovisek. Letiště očekává, že během zimní sezony odbaví více než 6,5 milionu cestujících.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Aleš Juchelka (ANO)

Stát přidá firmám na zaměstnance se zdravotním postižením. Podpora vzroste o desítky tisíc

Zaměstnavatelé, kteří vytvářejí pracovní místa pro osoby se zdravotním postižením, získají od státu vyšší podporu. Maximální roční příspěvek na provozní náklady se zvýší ze 48 na 90 tisíc korun na jednoho zaměstnance. Růst čeká také mzdový příspěvek, který se od ledna 2027 zvýší o 2500 korun měsíčně. Novela zákona o zaměstnanosti zároveň slibuje méně administrativy a pružnější pravidla pro vytváření pracovních míst.