Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Veletrhy, kongresy a další eventy mohou ode dneška žádat o podporu

CZK
CZK
Foto: Michael Zelinka / INCORP images

Podnikatelé ve veletržním, kongresovém a eventovém průmyslu mohou ode dneška žádat o podporu v souvislosti s pandemií koronaviru. Příjem žádostí do programu COVID veletrhy otevře ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO), které ho připravilo, v 09:00. Zájemci o pomoc budou moci žádosti podávat do 31. května. Vláda na dotace vztahující se na období od března do října loňského roku vyčlenila 600 milionů korun.

Žádosti bude MPO přijímat pouze elektronicky prostřednictvím svého informačníhosystému. Pokud se do něj podnikatelé registrovali už v předchozích podpůrných programech, znovu tak činit nemusejí. Odpovědi na nejčastější dotazy zájemci o dotaci najdou na portálubusinessinfo.cz.

Podpora je určena podnikatelům s poklesem obratu za březen až říjen loňského roku minimálně o 30 procent. Ztrátu přitom budou muset žadatelé snížit o získané dotace z dalších "covidových" dotačních titulů včetně programu na podporu zaměstnanosti Antivirus. Program nelze kombinovat s kompenzačním bonusem pro živnostníky.

O dotaci mohou žádat i společnosti s majetkovou účastí státu, kraje či města. Mají ale nárok jen na náhradu 40 procent ztrát, ostatní firmy mohou získat 60 procent. Maximální výše příspěvku na jednoho žadatele je 20 milionů korun. Na program se vztahuje limit z veřejné podpory deset milionů eur (asi 261 mil. Kč) stanovený Evropskou komisí.

Veletržní, kongresový a eventový průmysl je podle ministra průmyslu a obchodu Karla Havlíčka (za ANO) jedním z nejvíce postižených odvětví. Na obor jsou navíc podle resortu navázané stovky firem, které se podstatně podílejí na zaměstnanosti. Odvětví ročně generuje kumulované tržby osm až deset miliard korun. MPO odhaduje pokles obratu od března do října o 70 až 90 procent.

Témata:  veletrh výstavy finance

Související

Aktuálně se děje

4. srpna 2025 15:53

29. července 2025 12:43

Podvod na první pohled nepoznáte. Sociální sítě se hemží falešnými nabídkami známých značek

Ležíte večer v posteli a bezmyšlenkovitě projíždíte sociální sítě. Najednou se objeví nabídka, která vypadá jako splněný sen. Zboží, po kterém už dlouho pokukujete, za zlomek ceny, a navíc od známého prodejce. Nemůžete uvěřit, že právě vám se poštěstilo narazit na tak výhodnou akci. Rychle klikáte a začínáte vyplňovat údaje, které vás dělí od skvělého nákupu. Jedná se ale ve skutečnosti o výhodný nákup, nebo jste právě naletěli podvodníkovi?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

DCC promění pohodlnou platbu v drahou chybu

Platíte v zahraničí kartou a v tu se objeví nabídka – česká, nebo evropská vlaječka? Při pohledu na bílý a červený pruh, mezi něž je vsunut žerďový modrý klín, se ve vás vzedme hrdost a na terminálu neomylně volíte národní chloubu.  Při pohledu do internetového bankovnictví však následně zjišťujete, že jste za nákupy během dovolené zaplatili více, než jste plánovali.