Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Většina e-shopů podle ČOI porušuje předpisy

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Česká obchodní inspekce (ČOI) zjistila v prvním čtvrtletí letošního roku porušení předpisů u 142 ze 164 kontrolovaných internetových obchodů. Prodejci například neuvádějí kompletní informace o případném mimosoudním řešení sporů nebo uplatnění reklamací. Celkem ČOI uložila 162 pokut za více než 1,6 milionu korun. ČTK to dnes sdělil mluvčí ČOI Jiří Fröhlich.

"Výsledky kontrolní akce potvrdily, že v oblasti internetového prodeje dochází neustále k vysokému počtu porušování práv spotřebitele," uvedl ředitel ČOI Mojmír Bezecný. Bilance kontrol je zhruba stejná, jako ve stejném období loni. Inspekce letos zjistila celkem 278 případů porušení zákona o ochraně spotřebitele. "Nedostatky dále přetrvávají zejména u poskytování kompletních informací o výrobcích a službách. Prodávající se často uchylují i k nekalým obchodním praktikám," dodal Bezecný.

Inspekce ale upozorňuje, že ačkoliv byl nějaký problém zjištěn u téměř 87 procent kontrol, není to skutečný odraz stavu online obchodování v Česku. Kontroly totiž i nadále provádí po předchozím monitoringu a vybírá prodejce s možným problémovým sortimentem. "Jedná se např. o prodej hraček, prodej výrobků, u kterých je podezření z porušení některých práv duševního vlastnictví, prodej textilních výrobků s podezřením na cizojazyčný popis údajů o materiálovém složení," uvedla ČOI.

Témata:  ČOI e-shopy

Související

Aktuálně se děje

26. června 2025 11:13

17. června 2025 12:34

Dovolená snů se může změnit v noční můru

Na vlastní pěst, nebo si užít připraveného balíčku, to je dilema mnoha cestovatelů, kteří se chystají na dovolenou. Zájezd spotřebitelům přináší mnoho výhod a robustnější ochranu. Kdy se objednané služby považují za zájezd a na co si dát pozor při jeho nákupu? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy