Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

V Japonsku vznikne obří internetový gigant, aby konkuroval Googlu

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Internetové firmy Line a Yahoo Japan se spojí, aby lépe konkurovaly zahraničním rivalům Google a Amazon. Dnes to oznámily jejich majitelé - firma Z Holdings, kterou spravuje japonská SoftBank, a jihokorejská společnost Naver, jež má většinový podíl v Line. Hodnota nově vytvořeného podniku se odhaduje na 30 miliard dolarů (694 miliard Kč) a jejich společné tržby by podle tiskové agentury Kjódó byly vyšší než tržby největšího japonského internetového maloobchodu Rakuten.

O konečné ceně se má podle agentury AP rozhodnout v prosinci. Obě firmy uvedly, že rozhovory spolu vedly od června a že doufají, že díky spojení budou moci snáze čelit konkurenci na překotně se měnícím trhu a také expandovat do oblasti robotiky. Poté, co bude obchod, který musejí schválit akcionáři obou podniků, dokončen, budou akcie Line staženy z burzy.

Yahoo Japan býval podle agentury Bloomberg v Japonsku předním internetovým vyhledávačem a důležitým hráčem na poli internetového prodeje, postupně ale začal vyklízet pozice po přechodu uživatelů od klasických počítačů k chytrým telefonům. V současnosti má podle Bloombergu 48 milionů aktivních uživatelů denně.

Společnost Line je v Japonsku známá především jako poskytoval nejrozšířenější služby pro zasílání zpráv, kterou spustila v roce 2011. V roce 2016 pak uvedla své akcie na burzu. V Japonsku má 82 milionů aktivních denních uživatelů, působí ale i na Tchaj-wanu a v Thajsku.

Témata:  internet Japonsko Google

Související

Aktuálně se děje

20. listopadu 2024 11:28

20. listopadu 2024 11:08

15. listopadu 2024 9:34

Západ se k Číně staví pragmatičtěji než Česko, které to může ekonomicky dále oslabit

Zdroje současného mdlého výkonu české ekonomiky nelze hledat pouze za hranicemi. Byť úpadek německého průmyslu, energetická krize či válka na Ukrajině rozhodně svůj původ za hranicemi mají a českou ekonomiku přímo či zprostředkovaně poškozují. Češi si ale škodí i sami. Třeba tím, že s oblibou bývají papežštější než papež a že se neméně rádi vydávají ode zdi ke zdi.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy