Prodejce: Matky potřebují kojicí podprsenky, je třeba otevřít

Spodnímu prádlu by měla podle společnosti Správná podprsenka vláda udělit výjimku ze zákazu maloobchodního prodeje. Převážně matky potřebují kojicí podprsenky, které je třeba si vyzkoušet. Představuje pro ně zdravotní pomůcku. Objednání na internetu zvláště pro nastávající matky je komplikované, hrozí, že napoprvé netrefí dobře padnoucí a výměna objednávky se nemusí uskutečnit včas před porodem.

Ilustrační fotografie
reklama

V otevřeném dopisu adresovaném ministrům průmyslu a obchodu Karlu Havlíčkovi, zdravotnictví Janu Blatnému (oba za ANO) a ministryni práce Janě Maláčové (ČSSD) to dnes napsaly jednatelky firmy Správná podprsenka Irena a Karolina Tomascovy.

Spodní prádlo je podle Tomascových nezbytným zbožím. "Převážnou většinu našich zákaznic tvoří ženy s takovou velikostí, která se běžně v konfekci ani ve zdravotních potřebách nedá sehnat. Pro tyto ženy tedy nemožnost zakoupení nového spodního prádla ve chvíli, kdy dojde například k poškození staré podprsenky, může znamenat nejen obrovský diskomfort, ale zároveň může dojít k mnoha zdravotním komplikacím," uvedly.

Ještě větší riziko je podle nich u nastávajících matek. Výběr je i při osobním poradenství v prodejně náročný, žena vyzkouší i desítky modelů, než najde vhodnou podprsenku. Nákup kojicí podprsenky je ideální v posledních týdnech těhotenství. On-line nákup v takové situace není podle Tomascových funkčním řešením.

Společnost Správná podprsenka vznikla v roce 2016. Provozuje tři prodejny se spodním prádlem, dvě v Praze a jednu v Jihlavě, a e-shop.

Premiér Andrej Babiš (ANO) v neděli v České televizi řekl, že vláda od úterý umožní prodej papírenského zboží, oblečení a obuvi pro děti i spodního prádla. Právě poslední sektor ale nakonec mezi výjimky nezařadila. Podle Havlíčka nebylo možné vyhovět všem požadavkům.

Z důvodu častých zákaznických dotazů zařadila zpět do prodeje spodní prádlo už před časem společnost Tesco, nabízí ho také hypermarkety Globus. K dostání je i v některých drogériích.

Související:

reklama
Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky