Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Lidé vyrazili do obchodů. V prodejnách oděvů chybí zkoušení

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Prodejce elektroniky Datart v první den po nucené pauze v některých kamenných prodejnách eviduje až dvojnásobnou návštěvnost oproti běžnému období. Prodejci oděvů a spodního prádla hlásí nižší zájem, zákazníci si chtějí zboží zkoušet. Vyplývá to z vyjádření prodejců.

Do obchodů v centru Prahy přišli podle zpravodajky ČTK první zákazníci brzy po otevření a z prodejen oblečení, obuvi i elektra si hned odnášeli nákupy. Nakupovaly téměř výhradně ženy, převážně staršího středního věku. Obchodníci upozorňovali na otevření výraznými poutači s hesly "život je zpět" nebo "už k nám znovu můžete", často lákající na slevy či jiné akce. Kolem poledne nebyl zájem velký, fronty se v centru ani na severním okraji Prahy, kde byl zpravodaj ČTK, netvořily.

Datart dnes otevřel 50 prodejen po celé zemi. Jejich návštěvnost byla oproti standardu vyšší zhruba o 40 procent, někde byla dvojnásobná. "Lidé přicházejí především pro baterie, sáčky do vysavačů, produkty z řady péče o tělo a vlasy, televize a malé domácí spotřebiče, také chytré hodinky, fitness náramky a mobilní telefony. V Pardubickém, Olomouckém a Moravskoslezském kraji lidé také, vzhledem k blížícímu se přechodu na DVB-T2, nakupují set top boxy," uvedla mluvčí Datartu Eva Kočicová. Otevřené prodejny podle ní lidé využívají také k reklamacím nebo vrácení zboží nakoupeného v e-shopu.

Zákaznice od rána přicházely také do prodejen Správná podprsenka. Přišlo jich několik pro kojicí spodní prádlo. "Některé zákaznice se velmi zlobily, že si nemohou prádlo zkoušet. Podprsenky si některé zkoušely alespoň přes oblečení," řekla jednatelka firmy Irena Tomascová. Dokud podle ní nebude možné zkoušení, prodeje se výrazně nezvýší.

"Ačkoli máme 25procentní slevu, tak v některých městech nebyla návštěvnost moc vysoká. Překvapil nás vyšší zájem o obleky v Ostravě. Dokonce přišel pán s termo legínami, aby si mohl kalhoty vyzkoušet," uvedla spolumajitelka rodinné oděvní firmy Koutný z Prostějova Petra Koutná. Zkoušení na holé tělo v prodejnách neumožňují, v dalších případech vyzkoušený oděv odloží do speciální krabice na další dva dny. Krabice jsou uloženy v samostatné místnosti, doplnila.

Otevřené obchody v Praze měly, jak stanovují požadavky ministerstva zdravotnictví, u vstupu dezinfekce a ochranné pomůcky. Místo jednorázových rukavic byly často vidět jen mikrotenové sáčky. Ve vlajkové prodejně Baťa na Václavském náměstí pracovník u vstupu každému příchozímu zákazníkovi nastříkal ruce dezinfekcí.

Kolem 13:00 bylo prázdno v obchodu s dámskými oděvy U Ludmily v Praze 8, stejně jako ve vedlejším obuvnictví. Problém s dodržováním rozestupů nebyl kolem 13:30 ani v prodejně Nike v ulici Na příkopě, kde byli obsluhováni čtyři lidé. Ještě méně zákazníků bylo ve vedlejším Weekendu. Luxury outlet Prague v téže ulici pak zůstal zavřený, podobně jako některé obchody v obchodním domě My (dříve Máj).

Ve většině prodejen se část personálu věnovala zákazníkům, další zaměstnanci čistili vitríny či dveře. Pravidla bezpečného nákupu mají prodejci vylepené na výlohách, případně stojanech u vstupu.

Vláda ode dneška povolila otevřít provozovny do 2500 metrů čtverečních, které nejsou součástí obchodního centra nad 5000 metrů čtverečních, nebo mají vchod zvenku. Personál musí manipulovat se zbožím v rukavicích a regulovat povinné minimálně dvoumetrové odstupy zákazníků. V prodejnách oděvů je zakázáno oblečení zkoušet, obuv je možno zkoušet jen s ponožkou a po dezinfekci rukou. Podle současného vládního harmonogramu by se od 11. května mohla otevřít také obchodní centra. Z důvodu zamezení šíření koronaviru byla většina obchodů od 14. března zavřená.

Témata:  nákupy obchody

Související

Aktuálně se děje

20. listopadu 2024 11:28

20. listopadu 2024 11:08

15. listopadu 2024 9:34

Západ se k Číně staví pragmatičtěji než Česko, které to může ekonomicky dále oslabit

Zdroje současného mdlého výkonu české ekonomiky nelze hledat pouze za hranicemi. Byť úpadek německého průmyslu, energetická krize či válka na Ukrajině rozhodně svůj původ za hranicemi mají a českou ekonomiku přímo či zprostředkovaně poškozují. Češi si ale škodí i sami. Třeba tím, že s oblibou bývají papežštější než papež a že se neméně rádi vydávají ode zdi ke zdi.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy