Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Uprchlíci? Bohaté státy je nechtějí, varuje Oxfam

Uprchlíci, ilustrační fotografie
Uprchlíci, ilustrační fotografie
Foto: UNHCR

Navzdory tragickým a bouřlivým událostem posledních dní zůstává migrační krize jednou z nejpalčivějších evropských i světových otázek. Jak ale nyní upozorňuje britský deník The Guardian, šest nejbohatších zemí světa poskytuje azyl pouze 9 % uprchlíků, ačkoliv společně tvoří 60 % světové ekonomiky.

Deník upozorňuje na vyjádření mezinárodního humanitárního sdružení Oxfam, podle kterého 6 nejbohatších zemí světa, které společně tvoří téměř 60 % světové ekonomiky, hostují pouze 9 % světových uprchlíků. Zbytek tak připadá na chudší země.

Podle dnes zveřejněné zprávy Oxfamu se ve Spojených státech, Číně, Japonsku, Německu, Francii a Velké Británii nachází pouze 2,1 milionů uprchlíků, což je 8,9 % jejich celkového počtu na světě.

Z nich je asi třetina (736 740) v Německu, necelých 170 tisíc uprchlíků našlo útočiště ve Velké Británii.

Naopak téměř polovina světových uprchlíků, tedy téměř 12 milionů lidí, žije v Jordánsku, Turecku, Palestině, Pákistánu, Libanonu a Jižní Africe, ačkoliv jde celkově pouze o 2 % světové ekonomiky.

Oxfam proto vyzývá bohaté státy, aby přijaly uprchlíků více a ulehčily tak chudým státům. „Jde o jednu z největších výzev naší doby, ale přitom je odpovědnost za její řešení ponechávána na chudých státech a chudých lidech," varuje Mark Goldring, výkonný ředitel Oxfamu ve Velké Británii. „Je ostudné, že Velká Británie jako jedna z nejbohatších ekonomik poskytla útočiště méně než 1 % uprchlíků," dodal.

Témata:  uprchlíci

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 12:35

22. dubna 2024 20:08

18. dubna 2024 12:55

Koupil jsem si prodlouženou záruku, nebo je to pojištění?

Spotřebitelé se dnes mohou velmi často setkat s nabídkou prodloužené záruky na zboží, které kupují. Někdy bývá tato smluvní záruka nabízena automaticky, jindy je za příplatek. Nemálo spotřebitelů si tak prodlouženou záruku přikoupí, zejména na spotřební elektroniku, která bývá na poruchy náchylná. Někteří z nich však mohou být posléze nepříjemně překvapeni, když jim s reklamací nevyhoví, buď kvůli podmínkám smluvní záruky, nebo protože se vlastně vůbec nejedná o záruku, ale o pojištění. Na co by si měl spotřebitel pozor, než si za takovou nadstandardní službu připlatí?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy