Americká společnost Boeing má další softwarový problém se strojem 737 MAX, který po březnové nehodě v Etiopii nesmí létat. Boeing komplikaci, která se týká řízení vztlakových klapek, považuje za "relativně drobnou", nejmenovaní činitelé citovaní listem The Washington Post ji ale hodnotí jako kritickou pro letovou bezpečnost. Dosud se Boeing potýkal se softwarovým problémem stabilizačního systému MCAS, který etiopští vyšetřovatelé označují za jeden z faktorů březnové tragédie.
Objevení nového problému podle listu Financial Times vysvětluje, proč se počátkem týdne Boeing rozhodl pozdržet předání opravy k posouzení americkému Federálnímu úřadu pro letectví (FAA). Již na konci března společnost oznámila, že softwarovou opravu MCAS dokončila.
V pondělí výrobce letounů a FAA oznámili, že dlouho očekávaná oprava bude předložena k prověrce v nadcházejících týdnech. Nově ale Boeing sdělil, že softwarovou aktualizaci upravuje, aby se zabránilo možným budoucím nehodám. V rámci tohoto procesu, jak společnost tvrdí, byl problém odhalen. Programovou chybu považuje Boeing za relativně drobnou a uvedl, že již má problém vyřešený.
Nejmenovaný činitel obeznámený s vyšetřováním, kterého list The Washington Post citoval, prohlásil, že software Boeingu bude čekat hloubková kontrola, aby se v budoucnu předešlo odhalení dalšího problému.
Na vylepšení softwaru stabilizačního systému MCAS svého nejrychleji prodávaného stroje začal Boeing pracovat po loňské říjnové nehodě 737 MAX společnosti Lion Air v Indonésii. Letoun tehdy spadl do Jávského moře a zahynulo přitom všech 189 lidí na palubě. Podobné okolnosti doprovázely i březnovou katastrofu stejného typu letounu letecké společnosti Ethiopian Airlines. Ten se zřítil krátce po startu z Addis Abeby, nehodu nikdo ze 157 lidí nepřežil.
Témata: Boeing 737 Max
Související
5. března 2021 15:12
10. února 2021 10:08
9. prosince 2020 10:38
28. června 2020 10:25
25. února 2020 11:43
19. února 2020 10:56