Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Návrat Boeingu 737 MAX nabírá na tempu, létá jich už přes 100

Boeing 737 MAX
Boeing 737 MAX
Foto: Pixabay

Počet letadel Boeing 737 MAX zpět v provozu už přesáhl stovku. Informovala o tom dnes agentura Bloomberg. Provoz těchto strojů byl před dvěma lety v celém světě zastaven po tragických nehodách v Indonésii a v Etiopii, při kterých zemřelo celkem 346 lidí. Novou certifikaci letadlu dosud udělili mimo jiné regulátoři ve Spojených státech, Evropské unii, Británii, Brazílii, Kanadě, Austrálii či ve Spojených arabských emirátech.

Letadla 737 MAX uskutečnila do 3. března už 1300 letů, z toho 400 připadá na leteckou společnost American Airlines, vyplývá z dat analytické společnosti Cirium. Jako první do provozu stroj vrátily brazilské nízkorozpočtové aerolinky Gol. Jejich osm letadel bylo minulý týden nejvytíženějších, ve vzduchu strávily v průměru 11 hodin denně.

Letadla 737 MAX na začátku roku 2019 nejprve z provozu vyřadila Čína. Tyto stroje tam novou akreditaci zatím neobdržely.

Společnost Cirium uvádí, že na jaře 2019 bylo ve flotile aerolinek po celém světě kolem 360 těchto letadel. Analytik Richard Aboulafia ze společnosti Teal Group loni v listopadu upozornil, že na návrat do vzduchu čeká 387 letadel řady MAX, dalších 450 Boeing od jara 2019 vyrobil.

Boeing mezitím obnovil dodávky stroje. Americká společnost United Airlines tento týden rozšířila svou objednávku o 25 letadel.

Stroj Boeing 737 MAX je nejnovější verzí letounu na krátké a střední tratě, který se v původní verzi do vzduchu poprvé vznesl v dubnu 1967. Do komerčního provozu byl MAX uveden v květnu 2017 a stal se nejprodávanějším modelem firmy.

Témata:  Boeing 737 Max

Související

Aktuálně se děje

20. listopadu 2024 11:28

20. listopadu 2024 11:08

15. listopadu 2024 9:34

Západ se k Číně staví pragmatičtěji než Česko, které to může ekonomicky dále oslabit

Zdroje současného mdlého výkonu české ekonomiky nelze hledat pouze za hranicemi. Byť úpadek německého průmyslu, energetická krize či válka na Ukrajině rozhodně svůj původ za hranicemi mají a českou ekonomiku přímo či zprostředkovaně poškozují. Češi si ale škodí i sami. Třeba tím, že s oblibou bývají papežštější než papež a že se neméně rádi vydávají ode zdi ke zdi.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy