Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Posudkových lékařů je málo. Nemá kdo rozhodovat o příspěvcích na péči

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Podle poskytovatelů sociálních služeb je v České republice nedostatek posudkových lékařů, kteří rozhodují o příspěvku na péči.

Žadatelé tak někdy musí na rozhodnutí o přiznání podpory čekat až několik měsíců. ČTK to dnes řekl v Táboře na kongresu poskytovatelů sociálních služeb jejich prezident Jiří Horecký. V Česku nyní působí stovka posudkových lékařů.

Podle Horeckého momentálně čeká na vyřízení žádosti o příspěvek na péči přibližně 10.000 klientů. Jeho výše se pohybuje od bezmála 900 korun až po více než 13.000 Kč měsíčně. Rozhodujícím faktorem je zdravotní stav a schopnosti žadatele. Horecký uvedl, že počet posudkových lékařů snížil i status služebního zákona. "Když se dostali pod služební zákon, tak to znamená, že pokud dosáhnou hranice 75 let, musí přestat vykonávat tuto službu. Ministerstvo práce a sociálních věcí se to snaží změnit a chce je vyčlenit ze služebního zákona," uvedl Horecký. Posudkoví lékaři se podle něj často rekrutují z řad doktorů, kteří si už s ohledem na věk netroufnou na operační zákroky, ale rádi by zůstali v oboru.

"Podle našich informací v současnosti chybí asi šest desítek posudkových lékařů, aby ten stav byl ve stávající podobě ideální," řekla dnes v Táboře poslankyně Radka Maxová (ANO), která se této problematice věnuje.

V Česku podle Horeckého pobírá příspěvek na péči přibližně 330.000 klientů. Úspěšní žadatelé obdrží přiznanou částku vždy měsíčně v hotovosti. Celkově ministerstvo práce a sociálních věcí na příspěvek na péči ročně vydá 25 miliard korun.

Témata:  zdravotnictví finance

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 12:35

22. dubna 2024 20:08

18. dubna 2024 12:55

Koupil jsem si prodlouženou záruku, nebo je to pojištění?

Spotřebitelé se dnes mohou velmi často setkat s nabídkou prodloužené záruky na zboží, které kupují. Někdy bývá tato smluvní záruka nabízena automaticky, jindy je za příplatek. Nemálo spotřebitelů si tak prodlouženou záruku přikoupí, zejména na spotřební elektroniku, která bývá na poruchy náchylná. Někteří z nich však mohou být posléze nepříjemně překvapeni, když jim s reklamací nevyhoví, buď kvůli podmínkám smluvní záruky, nebo protože se vlastně vůbec nejedná o záruku, ale o pojištění. Na co by si měl spotřebitel pozor, než si za takovou nadstandardní službu připlatí?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy