Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Allianz si kvůli rušení premiér filmů vyčlenila půl miliardy eur

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Největší evropská pojišťovna, německá Allianz, se připravuje na záplavu žádostí o pojistné plnění kvůli tomu, že filmová a televizní studia musela vzhledem k pandemii nemoci covid-19 omezit produkci, napsala dnes agentura Bloomberg. Divize Allianz, jež se označuje za největšího pojistitele Hollywoodu, si na výplaty za pojistné události spojené s pandemií tento rok vyčlenila 488 milionů eur (13,3 miliardy Kč). Většina žádostí přichází ze zábavního průmyslu.

Natáčení filmů a televizních programů se ve Spojených státech a dalších zemích kvůli pandemii zastavilo nebo redukovalo. Produkční společnosti se domáhají peněz za pojistné události.

"Filmová produkce oživuje pomalu," konstatoval Thomas Sepp z divize Allianz Global Corporate & Specialty. Toto tvrzení podle něj zvláště platí pro americká studia.

Zábavní průmysl se potýká s dopady koronavirové krize, kvůli níž byly například odloženy letní olympijské hry v Tokiu. Omezování sdružování na veřejnosti vedlo k dočasnému zavírání divadel a kin.

Britská společnost Cineworld, druhý největší provozovatel kin na světě, například v pondělí oznámila, že dočasně zavírá svá kina ve Spojených státech a v Británii. Televizní společnosti kvůli omezené produkci jen obtížně naplňují vysílací čas.

Pojišťovny se potýkají se záplavou žádostí o výplatu pojistného kvůli ušlému zisku a někteří pojistitelé přestali prodávat pojištění proti dopadům budoucích pandemií. Allianz nebude napříště pokrývat ztráty spojené s pandemií nemoci covid-19, uvedl Sepp.

Témata:  Allianz pojišťovna Koronavirus COVID-19 kina filmy

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 12:35

22. dubna 2024 20:08

18. dubna 2024 12:55

Koupil jsem si prodlouženou záruku, nebo je to pojištění?

Spotřebitelé se dnes mohou velmi často setkat s nabídkou prodloužené záruky na zboží, které kupují. Někdy bývá tato smluvní záruka nabízena automaticky, jindy je za příplatek. Nemálo spotřebitelů si tak prodlouženou záruku přikoupí, zejména na spotřební elektroniku, která bývá na poruchy náchylná. Někteří z nich však mohou být posléze nepříjemně překvapeni, když jim s reklamací nevyhoví, buď kvůli podmínkám smluvní záruky, nebo protože se vlastně vůbec nejedná o záruku, ale o pojištění. Na co by si měl spotřebitel pozor, než si za takovou nadstandardní službu připlatí?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

VZP

Zájem o příspěvky VZP láme rekordy

O příspěvky z fondu prevence Všeobecné zdravotní pojišťovny je letos rekordní zájem. VZP eviduje za první čtvrtletí už 465 tisíc podaných žádostí. V porovnání s loňskem se jedná o 50% nárůst. Nejčastěji si klienti žádají o příspěvek na pohybové aktivity a na dentální hygienu. Aby byly žádosti i přes enormní navýšení vyřízeny v co nejkratším čase, přistoupila pojišťovna k posílení personálních kapacit.