Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Šéf Boeingu předpovídá tvrdé dopady pandemie na leteckou dopravu

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Šéf firmy Boeing předpověděl, že v důsledku pandemie způsobené šířením koronaviru množství cestujících, přepravených v září aerolinkami, nedosáhne ani čtvrtiny dřívější úrovně.

"Úroveň přepravy se nevrátí ke 100 procentům. Nebude to ani 25 procent. Možná koncem roku se přiblížíme 50 procentům, čemuž se letecké společnosti budou muset přizpůsobit," řekl Dave Calhoun televizi NBC podle krátké ukázky z interview, ze které citovaly agentury AFP a Reuters. Celý rozhovor má televize odvysílat dnes.

Calhoun označil za "velice pravděpodobné", že některé z velkých amerických aerolinek budou nuceny ukončit činnost v důsledku tvrdých dopadů pandemie na leteckou dopravu.

"Hovořil o všeobecné nejistotě v odvětví, a ne o nějaké konkrétní letecké společnosti," zareagoval na Calhounovo vyjádření podle Reuters mluvčí Boeingu Gordon Johndroe.

Odvětví dostaly na kolena zákazy cestovat do zahraničí a další omezení, přijaté mnoha státy ve snaze omezit šíření nákazy. Sám Boeing, obří výrobce letadel, je také ve velkých potížích, připomněla AFP. Dodala, že Calhoun, dlouholetý člen představenstva, se ocitl v čele firmy počátkem roku v důsledku vážné krize, způsobené zákazem letů nejprodávanějšího typu boeingu po dvou leteckých katastrofách v loňském a předloňském roce s celkem 346 oběťmi na životech.

Témata:  Boeing letectví letadla

Související

Aktuálně se děje

12. dubna 2025 15:41

Důchodci pozor, změna důchodů od dubna. Co bude jinak?

Výplaty důchodů se od dubna 2025 posouvají. Česká správa sociálního zabezpečení nově vyplácí penze dříve – místo obvyklé druhé poloviny měsíce přicházejí peníze seniorům už v jeho první části.

Zdroj: Tomáš Karas

Další zprávy

EUR

Komentář

Konec přísné dluhové brzdy v Německu a jeho dopad na evropské země

Německo, které je považováno za nejdisciplinovanější zemi, pokud jde o fiskální řízení, se rozhodlo pro radikální krok – snížit svou úvěrovou brzdu. Po období stagnace chce nastupující vláda obnovit postavení země investicemi do klíčových segmentů hospodářství – od infrastruktury až po průmysl. Zatímco na jednu stranu je tento plán pozitivní pro růst nejen Německa, ale i dalších evropských zemí, na druhou stranu bude veřejný dluh narůstat, což je v rozporu s pravidly Evropské unie (EU), říká Olívia Lacenová, hlavní analytička společnosti Wonderinterest Trading ve svém komentáři.