Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Pro čínské turisty přestalo Česko existovat. Jejich počet v ČR klesá hned o tři řády, cestovní kanceláře i to existenčně ohrožuje

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Komentář Lukáše Kovandy: Turistický ruch v ČR vykázal v letošním druhém čtvrtletí známky zotavení, ovšem jen v meziročním porovnání. Ve srovnání s druhým čtvrtletím předpadnemického roku 2019 je turistický ruch v ČR stále v těžké křeči. Ta je patrná i z návštěvnosti zahraničních turistů. V členění podle zemí se tato návštěvnost držela letos ve druhém čtvrtletí zpravila o jeden či dva řády po úrovní druhého čtvrtletí roku 2019.

Co však vyráží dech, je pokles návštěvnosti ze strany čínských turistů. Ten se vymyká. Zatímco tedy v případě vývoje návštěvnosti turistů z drtivé většiny dalších zemí je na místě hovořit o jistém zotavování, pro Čínu takový verdikt neplatí.  

Ve druhém čtvrtletí 2019 navštívilo Českou republiku celkem 183 878 čínských turistů. Letos jich ve druhém čtvrtletí, od dubna do června, zavítalo do ČR jen 434. Tak markantní propad nevykazuje v porovnání s předpandemickou situací žádná jiný země. Citelné jsou propady v návštěvnosti také z dalších asijských zemí, namátkou z Jižní Koreje. Ty však nejsou tak výrazné jako výpadek čínských turistů.

Výpadek čínských a obecně asijských turistů představuje existenční ohrožení pro cestovní kanceláře, jež se na ně specializují. A pro ty, které jsou obecně zaměřeny na incomingovou turistiku. Loni odešlo z byznysu kolem 150 cestovních kanceláří, letos to číslo může být srovnatelné.   

Témata:  Čína Česko Cestování komentář Koronavirus COVID-19

Související

Aktuálně se děje

4. srpna 2025 15:53

29. července 2025 12:43

Podvod na první pohled nepoznáte. Sociální sítě se hemží falešnými nabídkami známých značek

Ležíte večer v posteli a bezmyšlenkovitě projíždíte sociální sítě. Najednou se objeví nabídka, která vypadá jako splněný sen. Zboží, po kterém už dlouho pokukujete, za zlomek ceny, a navíc od známého prodejce. Nemůžete uvěřit, že právě vám se poštěstilo narazit na tak výhodnou akci. Rychle klikáte a začínáte vyplňovat údaje, které vás dělí od skvělého nákupu. Jedná se ale ve skutečnosti o výhodný nákup, nebo jste právě naletěli podvodníkovi?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy