Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

IKEA pozastavuje své aktivity v Rusku

IKEA
IKEA
Foto: INT

Švédská nábytkářská značka IKEA se rozhodla pozastavit všechny své aktivity v Rusku a Bělorusku. Oznámila to dnes agentura AFP. Firma tak podobně jako řada dalších západních podniků reaguje na ruský útok na Ukrajinu. Opatření se dotkne téměř 15.000 zaměstnanců, 17 obchodů a tří výrobních závodů.

"Tato válka má obrovský lidský dopad a zároveň způsobuje výrazné narušení dodavatelského řetězce a obchodních podmínek. Proto bylo rozhodnuto dočasně pozastavit aktivity IKEA v Rusku," uvedly ve společném prohlášení společnost Inter IKEA, která je majitelem značky IKEA, a firma Ingka Group, jež vlastní většinu obchodů IKEA.

V minulém finančním roce bylo Rusko desátým největším trhem značky IKEA. Maloobchodní tržby této značky v Rusku dosáhly 1,6 miliardy eur (41 miliard Kč), na jejích celkových maloobchodních tržbách se tak podílely čtyřmi procenty, uvedla agentura Reuters.

Tento týden už zastavil prodej v Rusku například švédský oděvní řetězec H&M či britští internetoví prodejci módy ASOS a Boohoo. Přerušení prodeje v Rusku oznámily také některé významné americké podniky, včetně technologické společnosti Apple, automobilky Ford a výrobce motocyklů Harley-Davidson.

Témata:  IKEA Rusko válka

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 11:48

Zlato láme rekordy: Nejistota ve světě žene investory k nejstarší jistotě lidstva

Král drahých kovů si pověst „bezpečného přístavu“ na finančních trzích obhajuje s velkým přehledem. Od začátku roku 2025 jeho cena vzrostla o více než 50 % a poprvé v historii překonala hranici 4 000 USD za trojskou unci – a to dokonce během vládního shutdownu v USA. Takto prudký růst však otevírá otázku, zda zlato zvládne udržet tempo a zamíří až k hranici 5 000 USD, nebo přijde ochlazení. Podrobnější pohled na situaci nabízí Olívia Lacenová, analytička Wonderinterest Trading Ltd., ve své aktuální analýze.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.