Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Cena elektřiny je v Praze dvakrát vyšší než v Budapešti

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Cena elektřiny pro domácnosti je v Praze dvakrát vyšší než v Budapešti. S odvoláním na zprávu maďarského regulačního úřadu energetických a veřejných služeb (MEKH) to dnes uvedla agentura MTI. České hlavní město je zároveň jedinou středoevropskou metropolí s cenou elektřiny nad průměrem Evropské unie.

Zatímco obyvatel Prahy letos v lednu zaplatil za kilowatthodinu (kWh) v přepočtu 22,15 eurocentu (zhruba 5,50 Kč), obyvatel Budapešti za ni dal pouze 11,32 eurocentu (2,80 Kč). Ve Varšavě stojí kilowatthodina 18,06 eurocentu a v Bratislavě 17,04 eurocentu, uvádí MEKH.

Nejvíce za kilowatthodinu zaplatí lidé v Berlíně (33,15 eurocentu) a v Kodani (29,99 eurocentu). Průměrná cena činí v metropolích Evropské unie 18,95 centu a v metropolích celé Evropy 17,90 eurocentu za kWh.

Měřeno kupní silou se ceny energií v Budapešti blíží Vídni a Paříži, přičemž v obou těchto městech je elektřina levnější než v Praze. Ještě méně než v Budapešti za elektřinu platí obyvatelé Podgorice, Bělehradu a Kyjeva. Dražší než v Praze je elektřina kromě Berlína a Kodaně rovněž v Londýně, Dublinu, Nikósii a v Lisabonu.

Témata:  Praha,  elektřina,  energetika

Aktuálně se děje

22. října 2026 12:25

Letiště Praha nabídne v zimě 145 destinací. Přibudou nové linky do exotiky i Evropy

Zimní letový řád pražského letiště přinese 20 nových destinací a celkem 69 leteckých dopravců. Cestující budou moci využít nové spoje do evropských měst, Asie i exotických letovisek. Letiště očekává, že během zimní sezony odbaví více než 6,5 milionu cestujících.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Aleš Juchelka (ANO)

Stát přidá firmám na zaměstnance se zdravotním postižením. Podpora vzroste o desítky tisíc

Zaměstnavatelé, kteří vytvářejí pracovní místa pro osoby se zdravotním postižením, získají od státu vyšší podporu. Maximální roční příspěvek na provozní náklady se zvýší ze 48 na 90 tisíc korun na jednoho zaměstnance. Růst čeká také mzdový příspěvek, který se od ledna 2027 zvýší o 2500 korun měsíčně. Novela zákona o zaměstnanosti zároveň slibuje méně administrativy a pružnější pravidla pro vytváření pracovních míst.