Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Ceny potravin dále porostou

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Ceny průmyslových výrobců v září zrychlily nad naše očekávání na 0,4 % m/m, což v meziročním srovnání znamenalo zrychlení na 1,7 %. Na rychlejší dynamice se podepsaly především vyšší ceny ropy, když v současné době dosahují necelých 58 USD za barel. Informuje David Kocourek, Komerční banka.

Ceny zemědělských výrobců pak vystoupaly o 2,6 % m/m. Jejich meziroční dynamika akcelerovala na 18 %, když tahounem byly ceny živočišných produktů. To zajisté bude znamenat další tlaky do spotřebitelských cen. Tento vývoj bude podle nás nutit centrální banku k dalšímu utahování měnové politiky.

Zvýšení sazeb o 0,25 pb očekáváme na zasedání bankovní rady ČNB 2. listopadu letošního roku. Vzhledem k narůstajícím inflačním tlakům pak v příštím roce dojde ke zvýšení sazeb ještě tři kát. Tomuto vývoji úrokových sazeb by neměla bránit ani pozvolně posilující koruna. Kurz koruny vůči euru bezprostředně na zveřejnění těchto informací nereagoval.

Témata:  potraviny ekonomika

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.