Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Češi nejvíce nakupují ke konci roku

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Klienti ČSOB a Ery Poštovní spořitelny využívají platební karty k výběrům z bankomatů nebo k placení u obchodníků nejvíce v posledním čtvrtletí každého roku a celkový počet i objem transakcí neustále narůstá. Nejvytíženějším obdobím roku je již tradičně konec adventu – především třetí adventní sobota a poslední víkend před Štědrým dnem. Téměř každá druhá transakce proběhne v prodejnách s potravinami.

Konec roku znamená pro obchodníky nejziskovější období v roce. Lidé nakupují vánoční dárky pro své blízké, jezdí na hory lyžovat nebo se připravují na oslavy vánočních svátků a příchodu Nového roku. V době loňského adventu učinili klienti ČSOB a Ery Poštovní spořitelny meziročně o 10 % více plateb než v předchozím období.

„Tento rok opět počítáme s nárůstem v počtech i objemech transakcí opět o několik procent. Nejvíce klienti ČSOB a Ery Poštovní spořitelny platí kartou v supermarketech (48 %), na benzínkách (12 %) a v lékárnách (6 %). Rostoucí počet plateb kartou v obchodech souvisí i s trendem rozšiřování rychlého a jednoduchého způsobu plateb bezkontaktními kartami,“ říká Oldřich Fremr, manažer útvaru Platební karty ČSOB.

„Nově mohou naši klienti všemi platebními kartami banky platit za palivo na čerpacích stanicích EuroOil se slevou 40 haléřů za litr,“ doplňuje Jan Kubíček, manažer Rozvoje obchodu s třetími stranami ČSOB. Doposud měli tuto výhodu pouze klienti Ery Poštovní spořitelny. Slevu teď mohou čerpat i klienti ČSOB. Dle statistik ČSOB platí kartou za pohonné hmoty 65 % retailových klientů a za rok utratí přes 7 miliard korun.

Vyšší komfort nakupování a placení přináší klientům ČSOB a Ery Poštovní spořitelny také nová mobilní aplikace ČSOB NaNákupy. V porovnání s platební kartou je průměrná výše transakce pomocí aplikace 620 korun, v případě karty 695 korun. Lidé si však v posledních letech zvykli používat bezhotovostní formy plateb i k částkám výrazně nižším, než je průměr.

Témata:  Vánoce lidé platební karty

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.