Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

O kolik se zdraží elektřina, bude jasné v listopadu

O kolik se zdraží elektřina, bude jasné v listopadu

Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Uvádět data o zvýšení ceny elektřiny pro rok 2012 je zatím předčasné, cenové rozhodnutí pro její regulovanou složku bude známé až během listopadu. V reakci na medializované odhady to v pátek pro agenturu Mediafax uvedla Jarmila Lehnerová z Energetického regulačního úřadu (ERÚ).

"Konkrétní údaje ke zvýšení cen zatím nemám. Cenové rozhodnutí budeme zveřejňovat během listopadu," uvedla Lehnerová. Upozornila, že její úřad má na starosti regulovanou složku ceny elektřiny, která tvoří méně než polovinu ze sumy placené zákazníkem. Větší část jejich faktur jde na vrub elektřiny silové, na jejíž cenu nemá ERÚ vliv.

V souvislosti s informací o návrhu nařízení vlády ke stanovení prostředků pro podporu elektřiny z obnovitelných zdrojů z dílny ministerstva průmyslu o obchodu (MPO) se objevila zpráva, že elektřina pro domácnosti má v příštím roce zdražit meziročně v průměru o 4,3 procenta. O 6,2 procenta by pak měla stoupnout průměrná cena elektrické energie pro odběratele.

Ministerstvo zatím potvrdilo jen to, že dotace na výrobu elektřiny z obnovitelných zdrojů budou pro příští rok v obdobné výši jako v letošním roce, tedy zhruba 12 miliard korun. Největší díl z nich má jit na podporu fotovoltaiky. Díky těmto dotacím nebude zdražení elektrické energie tak výrazné, jako kdyby stát obnovitelné zdroje nedotoval.

Témata:  energetika

Aktuálně se děje

22. září 2026 17:07

EET se vrací, s ní i školkovné a studentská sleva. Restaurace čeká nižší DPH

Návrat elektronické evidence tržeb od ledna příštího roku není jedinou změnou, kterou nově schválený zákon přinese. Daňový balíček spojený s EET 2.0 obnovuje školkovné a studentskou slevu na dani, snižuje DPH u nealkoholických nápojů podávaných v gastronomii, osvobozuje část spropitného zaměstnanců od daní a odvodů a vrací daňové zvýhodnění tichého vína poskytovaného jako firemní dar. Nová pravidla začnou platit od 1. ledna 2027.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy