Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Vloni se prodalo nejvíce diamantových šperků v historii

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

80 miliard amerických dolarů (v přepočtu zhruba 1,9 bilionu korun). Takový byl objem všech celosvětově prodaných klenotů s diamanty v roce 2014 podle dat De Beers. Pro srovnání, tak velká částka by pokryla rozpočet České republiky na více než rok a půl. V meziročním srovnání vykázal rok 2014 celkem 3% růst. Podle ALO diamonds bude růst nejspíš pokračovat i letos v ČR i celosvětově, informuje ALO diamonds.

Hlavními tahouny rostoucích prodejů byly trhy v USA se 7% růstem, Čína (6 %) a Indie (3 %). Prodejům pomáhalo i více rozšířené vnímání diamantového šperku jako spolehlivého investičního nástroje, který v dlouhodobém horizontu přináší očekávané zhodnocení. Pokud by americký dolar v druhé polovině roku neposílil vůči měnám některých zemí, růst by celosvětově činil téměř 5 %.

Prudký růst poptávky v Číně a Indii

Srovnáme-li státy v pětiletém horizontu (2009 – 2014), největší růst v místních měnách vykázala Čína (14 %), Indie (10 %) a země Perského zálivu (Saudská Arábie, Spojené arabské emiráty, Katar, Kuvajt, Omán a Bahrajn; 6 %). „Zejména v asijských zemích pomohla rostoucí poptávce sílící střední třída, která vnímá investici do diamantových šperků jako jednu z nejjistějších. Investice do klenotů tak vyvažují rizikovější ukládání peněz např. do akcií. Vnímání diamantových šperků jako jistoty potvrdilo i letošní chování Řeků,“ komentuje trh Ľubomír Macek, projektový manažer ALO diamonds. 

Zájem o diamantové investiční šperky roste i v ČR

Růst prodejů v roce 2014 hlásí i čeští prodejci. „V roce 2014 jsme celosvětově vykázali 14% růst obratu. Rostoucí zájem o investiční diamantové šperky pokračuje i v letošním roce. Za druhý kvartál 2015 nám obrat v Česku meziročně vzrostl o 30 %. Téměř celý obrat tvoří právě diamantové šperky,“ uvádí Ľubomír Macek..

Témata:  diamanty šperky

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.