Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Brňan s pražskou značkou na autě? Už teď je to realita

SPZ, ilustrační fotografie
SPZ, ilustrační fotografie
Foto: Jan Zýka / INCORP images

Řidič z Brna s pražskou registrační značkou, naopak řidič z Prahy s brněnskou. To už několik dní není žádná fikce. Platí totiž novela zákona, podle které se registrační značka na autě nezmění, ani když vůz koupí majitel z jiného kraje.

Doteď přitom dostal při přeregistraci z kraje do kraje okamžitě také novou domovskou značku.

S jako Středočech, A jako Pražan, L jako Liberečan, C jako Jihočech. Až do konce loňského roku jste podle registrační značky okamžitě poznali, odkud řidič, jedoucí před vámi, je. S prvním lednem ale tento léta zažitý systém dostal smrtelnou ránu. 

Zkrátka značku dostane auto při první registraci a ponese si ji až na šrotiště. Od cesty na úřad vás ale nový systém stejně neosvobodí - auto tak či tak budete muset přeregistrovat. Novou značku vám ale nedají - nepomohou ani prosby, ani spílání. Stát chce ušetřit za neustálé vydávání nových a nových značek. "Zároveň pokud nějaká společnost bude chtít změnit svoje sídlo, tak i v tomto případě jim zůstanou původní registrační značky. Takže pro ně to bude také ušetření finančních prostředků a administrativy," obhajuje novinku mluvčí ministerstva dopravy Martin Novák.

Jenže jen málokomu z námi oslovených řidičů se chce jezdit třeba s pražskou značkou. "Lidi jsou na pražské značky alergičtí. Protože když jsem Brňák, tak bych měl mít brněnskó značku. Pražáci a Brňáci se nikdy neměli rádi," odpovídají šoféři v anketě.

Svázání jediného auta s jedinou registrační značkou mělo být předskokanem pro vydávání takzvaných značek na přání. Nové vedení ministerstva dopravy ale uvažuje o tom, že tento projekt vůbec nezavede.

Témata:  auta doprava SPZ

Související

Aktuálně se děje

10. října 2025 12:10

Levná ojetina může skrývat minulost taxíku. Takhle ji poznáte

Koupí ojetého auta můžete hodně ušetřit, ale kupující by měl vědět, co vlastně kupuje. Některá ojetá vozidla můžou být vysloužilé taxíky, policejní vozy nebo auta z půjčoven. Tato auta jsou typicky opotřebovanější a mají nižší hodnotu. 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Andrej Babiš

Komentář

Rozpočet přežije i Babišovy sliby. Německo by na tom bylo hůř o pětinu

Pokud by Babišova vláda naplnila všechny své sliby během prvního roku vládnutí, z výpočtu Národní rozpočtové rady plyne, že se český schodek veřejných financí stále vyjde pod 3 % HDP; německá vláda by v takovém případě měla o 20 % vyšší deficit než ta česká, rakouská o 38 %, a polská dokonce o 124 %. Ani inflace by neměla být v ČR problémem.