Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Proč poslanci nechodí do práce? Mají tato vysvětlení

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Schůze Poslanecké sněmovny musela být včera rozpuštěna kvůli nedostatenému počtu přítomných poslanců - bylo jich 39. Vysoká absence byla vysvětlena tím, že se schůze původně ani neměla konat. Diskuse o nepřítomnosti poslanců proběhla v pořadu Události, komentáře.

"Já myslím, že dnes hodně poslanců v práci bylo," řekl Stanjura. "Někteří byli v sále, někteří byli v předsálí, probíhal plánovaný seminář, někteří z poslanců byli na zastupitelstvech měst a obcí, kde byla ustavující zasedání. Původně neměl být týden, kdy zasedá Poslanecká sněmovna, tak se to prostě nějak sešlo ze všech stran a bylo nás tam skutečně málo," dodal.

Místopředseda poslaneckého klubu ČSSD Jan Chvojka souhlasil se Stanjurou v tom, že poslanci do práce chodí. "Nicméně si myslím, že to je na zodpovědnosti každého poslance, a jak říkal pan kolega Stanjura, nějak se to sešlo, nebo spíše nesešlo," řekl.

"Základní příčina je v tom, že už to byl třetí týden Poslanecké sněmovny, nebyl vůbec plánovaný, takže každý počítal s tím, že bude dělat něco jiného," soudí předseda hospodářského výboru Ivan Pilný.

Podle Stanjury se poslanci nemají hodnotit pouze podle docházky a přítomnosti, ale podle toho, co odvede ve výborech, jak často na Sněmovně vystupuje či zda pořádá semináře a interpeluje.

"Tento týden běží tři schůze. To se těžko vysvětluje, ale ráno začne 20. schůze, po jejím konci bude pokračovat 21. schůze a pokud to všechno stihneme, bude 19. schůze," řekl Stanjura s tím, že je velmi těžké připravit se na každý den a i premiér je podle něj dezorientován a někdy neví, která schůze právě probíhá.

Chvojka ale nesouhlasí. Podle něj je několik schůzí v jednom týdnu běžná záležitost a nikdo dezorientovaný není. "Je to mechanismus, kterým lze docílit toho aby ty zákony, které chceme přijmout, byly přijaty," řekl.

Témata:  poslanecká sněmovna

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.