Maloobchodní tržby v České republice klesly během února o 4,7 procenta. Největší pokles o 7,1 procenta přitom zaznamenal motoristický segment, propad o 3,6 procenta se však nevyhnul ani samotným maloobchodníkům, informoval ve čtvrtek Český statistický úřad (ČSÚ).
Odborník na maloobchod ze společnosti PwC Audit Pavel Kulhavý ke zveřejněným číslům uvedl, že za téměř pětiprocentním propadem stojí zejména nižší počet pracovních dnů v letošním únoru proti loňskému. "I bez tohoto vlivu by ale maloobchodníci utržili meziročně méně. Spotřebitelé zatím stále neutrácejí jako v minulosti, zejména z obavy o další vývoj ekonomiky a trhu práce," řekl Kulhavý s tím, že jednu ze světlých výjimek je možné vidět v internetových prodejcích, kteří si opět o něco polepšili.
Výrazně klesly rovněž tržby prodejců pohonných hmot (-7,2 procenta) a potravin, ti si pohoršili o pět procent. Proti tomu prodejci nepotravinářského zboží utržili jen o 1,5 procenta méně než před rokem.
Naopak růst vykázali prodejny počítačového a komunikačního zařízení (o 3,7 procenta) a obchodníci s oděvy a obuví (+2,7 procenta).
Český statistický úřad zabezpečuje získávání a zpracování údajů pro statistické účely a poskytuje statistické informace státním orgánům, orgánům územní samosprávy, veřejnosti a do zahraničí. Stanovuje rovněž metodiku statistických zjišťování a jejich zpracování.
Témata: tržby, maloobchod
Související
8. listopadu 2023 10:20
6. července 2021 10:39
13. ledna 2020 10:25
14. března 2013 14:39
5. prosince 2012 10:15
5. října 2012 10:58