Zatímco prodej whisky za první dva měsíce po ukončení prohibice vzrostl proti stejnému období loňského roku o 17,5 milionu korun, nejvíce na obavách lidí z nekvalitních lihovin prodělali distributoři vodky. Té se prodalo meziročně za 32,5 milionu korun méně, uvedla v úterý společnost Brown-Forman.
Zmíněný propad se však podle analýz maloobchodního trhu týkal především lokálních značek vodky. Těm podle posledních průzkumů veřejného mínění společnosti Perfect Crowd důvěřuje pouze 22 procent Čechů. Proti tomu zahraničním značkám věří až 77 procent zákazníků. Absolutním vítězem žebříčku se přitom stala Finlandia, která se těší důvěře téměř devíti spotřebitelů z deseti.
Kromě zahraničních výrobců kvalitní vodky na prohibici vydělali také producenti whisky, těm vzrostly během sledovaných měsíců prodeje až o 21,9 procenta (17,5 milionu korun).
Svůj díl si však připisují i piva a vína, když až 76 procent dotazovaných pravidelných konzumentů lihovin uvedlo, že v období po prohibici na úkor destilátů kupovali spíše tento "nízkoprocentní" sortiment zboží.
Průzkumy také ukazují, že obavy Čechů z pančovaného alkoholu postupem času stále klesají. Přesto by lidé neměli zapomínat na tragédii, která stála životy desítek občanů České republiky. Zákazníci by se měli nejen zdržet nákupu alkoholu u neprověřených prodejců, ale také by měli řádně kontrolovat kolky na lahvích destilátů.
Témata: alkohol
Související
10. července 2024 16:45
3. května 2023 10:09
27. května 2022 9:55
21. října 2021 14:03
22. srpna 2021 11:25
4. ledna 2021 10:04