Sleva 30%? Nezájem, tvrdí Češi

Třetina lidí nakupujících zlevněné zboží považuje za zajímavou slevu teprve snížení ceny o 30 procent, pro dalších 29 procent začíná atraktivní nabídka až od zlevnění na polovinu původní ceny. Výsledky průzkumu zveřejnila ve středu společnost Celetem.

660
reklama

Proti tomu slevy, které nepřekročily ani 15procentní hranici, oslovují pouze necelá dvě procenta nakupujících. Zhruba každý šestý pak čeká až na zlevnění, které převyšuje 50 procent.

Šetření také ukázalo, že v České republice využívá slevových nabídek téměř devět lidí z deseti. Na letošní povánoční slevy přitom doslova čekal každý pátý Čech. Většina se přitom domnívá, že tímto způsobem ušetří až 3000 korun, zatímco vyšší úspory na úrovni 5000 korun očekává 17 procent dotazovaných.

Se slevami je však zároveň spojeno také mnoho obav zákazníků. Ti nejčastěji uvádějí, že nakupování ve slevách neholdují především proto, že se obchody v rámci slev snaží prodat i zboží, o které nebyl zájem již v předešlých letech. Dalším problémem povánočních výprodejů jsou podle respondentů také davy nakupujících, které výlet za slevami znepříjemňují nebo omezený výběr velikostí zlevněného oblečení.

Každý desátý Čech následně vyslovil obavu, že ve slevách nakoupí zbytečnosti.

Průzkumu společnosti Celetem se zúčastnilo 580 dotazovaných.

Loading...
Témata: obchody | slevy

Související:

reklama
Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky