Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Vánoční otevírací doba: Obchody se musí řídit zákonem

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Depositphotos

Do Štědrého dne zbývá necelý týden, takže v následujících dnech vyvrcholí nákupní horečka v rámci příprav na svátky. Zvlášť pokud si lidé uvědomí, že naposledy nakoupí v úterý 24. prosince dopoledne. 

V Česku totiž od roku 2016 platí zákon o prodejní době v maloobchodě, jehož hlavním záměrem je úprava prodejní doby v maloobchodě tak, aby byl v prodejnách nad 200 metrů čtverečních stanoven zákaz prodeje ve vyjmenované svátky. Předpis se vztahuje i na vánoční svátky.

Bez jakýchkoliv omezení lidé naposledy nakoupí v pondělí 23. prosince. Obchody se otevřou i na Štědrý den, ale ze zákona budou muset v poledne zavřít. Mimo provoz zůstanou i ve středu 25. a ve čtvrtek 26. prosince. Až v pátek 27. prosince bude opět platit běžná otevírací doba.
 
Zákon pak najde uplatnění i během prvního dne nového kalendářního roku. Zákaz prodeje se totiž vztahuje i na Nový rok. Prodejny tak nebudou fungovat ani 1. ledna 2025. 

Témata:  Vánoce obchody

Související

Aktuálně se děje

4. prosince 2025 10:58

28. listopadu 2025 13:23

24. listopadu 2025 17:55

19. listopadu 2025 10:00

Zimní ranní rituály mohou vyjít draho: pokuty za běžící motor i sníh na autě

Zimní rána v Česku mají svůj stereotyp – rychle nastartovat motor, zapnout topení, vzít škrabku do ruky a doufat, že než led povolí, stihnete dopít kávu. Právě tato běžná praxe ale může řidiče stát pokutu. Stejně tak riskují ti, kdo vyjíždějí se zbytky sněhu a ledu na střeše nebo kapotě. Ačkoli tyto situace mnoho lidí nepovažuje za nebezpečné, zákon je vidí jinak – jako zbytečné obtěžování nebo dokonce ohrožení ostatních.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Když slovo nestačí a proč může ústní dohoda selhat

S blížícími se Vánocemi roste počet nákupů. Po jejich skončení tak lze očekávat i nárůst reklamací a vracení zboží. Spotřebitelé mají na výběr z mnoha způsobů, jak se s podnikateli spojit, ať už kvůli koupi zboží, rezervaci termínu, nebo třeba vyřizování reklamace. Některé formy komunikace jsou rychlejší, jiné zase pohodlnější. Spotřebitelé by však vždy měli mít na paměti úskalí, která s sebou některé z nich přinášejí. Nevhodná volba totiž může vyústit v nepříjemné komplikace, kterých by se jinak šlo vyvarovat. Jak tedy co nejlépe komunikovat s podnikateli?