Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Nejdražší povinné ručení? Bezmála 70 tisíc korun

Nejdražší povinné ručení? Bezmála 70 tisíc korun

Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Za luxusní automobil Lamborghini Gallardo určený k půjčování zaplatil jeho majitel 68 151 korun za rok. Naopak nejméně stálo povinné ručení za přípojný vozík – přesně padesát korun.

Podle nejnovějších statistik internetového srovnávače Sfinance.cz za poslední měsíc stálo průměrné povinné ručení 2 268 korun za rok. Nejvíce – skoro tři tisíce - za něj zaplatili řidiči v Praze, naopak nejméně ve Středočeském kraji. Průměrná délka předchozího povinného ručení je necelých osm let. Celkem dvacet procent klientů si uzavírá ke smlouvě povinného ručení připojištění skel. Výrazně stoupla cena pojištění pro mladší řidiče. To je způsobeno tím, že rozšířená praktika zprostředkovatelů povinného ručení, kteří v posledních letech stále častěji seskupovali klienty a vytvářeli takzvané otevřené flotily aut, končí a pojišťovny ji postupně opouští. Co se týká objemu motoru vozidla, objevil se zajímavý trend v tom, že automobily s obsahem 1,3 a 1,4 litru mají pojištění levnější než kategorie s menším obsahem. „Důvodem je, že tento segment aut je druhý největší. Pojišťovny se na něj více soustředí a vzhledem ke konkurenčnímu boji to má vliv na koncovou cenu pro zákazníka," říká Zdeněk Novák, produktový manažer Sfinance.cz.

Internet již není doménou pouze mladších řidičů

Nejpilnějšími v uzavírání povinného ručení byli řidiči od třiceti do 49 let. Údaje serveru Sfinance.cz zároveň potvrzují, že roste zájem starších lidí uzavírat si pojistky na internetu. Z celkového počtu uzavřených smluv je plná třetina zájemců starší padesáti let. „Tato čísla potvrzují, že internet již není doménou pouze mladých řidičů. Člověk tak může ušetřit více než dva tisíce korun," informuje Novák. Nejstaršímu řidiči bylo 83 let. Za povinné ručení na vůz Škoda Forman zaplatil 1258 korun za rok. Průměrné stáří vozu je dvanáct let. Nejstarší automobil (historická nákladní Tatra) měl 58 let. Nové vozy naopak tvořily pouze 2,5 % z pojištěných automobilů, což potvrzují aktuální statistiky prodeje vozů. Jejich registrace se v listopadu meziročně propadly o více než deset procent.

Několik zajímavostí na závěr

Analýza Sfinance.cz prokazuje, že je výhodné uzavírat smlouvu s bonusem. Bonus je sleva na pojistném získaná za dobu trvání pojištění, v níž nebyla způsobena nehoda. Čím déle jezdí člověk bez nehod, tím větších úspor na pojistném může získat. Průměrná cena povinného ručení bez bonusu byla totiž 3 248 korun. Celých dvacet procent klientů přitom jezdí bez bonusů. „Jeden náš klient měl čtyři nehody, což je nejvíce v naší databázi. Byl již předtím pojištěn 144 měsíců, cena jeho nového pojištění proto byla pouze 1546 korun za ro. Znamená to jediné, vyplatí se vyjíždět si bonus, i když bouráte," dodává Novák. Nejvíce klientů odchází z pojišťovny Kooperativa (17 %) a končící pojišťovny DIRECT (14 %). Naopak největší příliv klientů zaznamenala pojišťovna AXA (53 %). Celé tři čtvrtiny řidičů volí roční platbu pojistného za povinné ručení, čímž mohou ušetřit až deset procent. Nejoblíbenější barvou vozu jsou odstíny šedé a modré, nejméně oblíbené jsou naopak odstíny oranžové. Nejčastěji pojišťovaný vůz – automobil značky Škoda (23 %), z toho nejvíce Škoda Octavia (40%).

Statistiky povinného ručení serveru Sfinance.cz vychází ze vzorku 1500 klientů.

Témata:  pojišťovny povinné ručení

Aktuálně se děje

22. dubna 2024 20:08

16. dubna 2024 17:29

Bezpečnostní problémy společnosti Boeing přetrvávají. Akcie od začátku roku ztratily třetinu své hodnoty

Společnost Boeing (BA), největší světový výrobce letecké techniky, je opět pod drobnohledem veřejnosti kvůli nedávnému incidentu, kdy se za letu oddělil kryt motoru, což vedlo k nouzovému přistání. Tento incident se přidává k řadě bezpečnostních problémů, kterým společnost čelí, včetně lednového incidentu s oddělením dveří, k němuž došlo jen několik dní před vypršením dohody s ministerstvem spravedlnosti. Pokud úřady zjistí porušení dohody, může Boeing čelit znovuotevření smrtelných případů z let 2018 a 2019.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Neberte si hypotéky. Brzo dostanete dotaci. Alespoň za to už bojují lobbisté

Komentář Vladimíra Pikory: Dnešní doba je plná nálepkování. Na každého se něco najde. Kdekdo je např. populista, ačkoli argumenty pro takové označení jsou obvykle na vodě. Podle mě je nálepkování falešné. Mnohdy je jen politicky motivované. Skutečný populismus je jinde. Příkladem klasického populismu, který se za populismus překvapivě neoznačuje, je návrh některých výrobců stavebního materiálu, developerů, a dokonce i bank na dotace hypoték.