Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Nečasova vládní kantýna? Vývar za 7 Kč a...! Čtěte dál

Nečasova vládní kantýna? Vývar za 7 Kč a...! Čtěte dál

Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Poslanec Vít Bárta (VV) zveřejnil ve čtvrtek na svých webových stránkách jídelníček z Úřadu vlády i s cenami. V loňském roce si podle něj mohli lidé dát hovězí vývar s masem za sedm korun nebo kotlet po židovsku i s přílohou za 29 korun.

"Tento jídelníček ani nepotřebuje komentář, spíše dokládá, že vláda České republiky žije mimo realitu a ještě pro jistotu zavede od ledna vyšší DPH na potraviny, které už tak patří k nejvyšším v Evropě," píše Bárta. Zapomněl ale dodat, že v době, kdy byl tento jídelní lístek v platnosti, byl ministrem dopravy a mohl se v kantýně stravovat zdarma. Kromě toho jídelní lístek a ceny na něm zveřejnil až po roce, když se jeho strana dostala do opozice a startuje kampaň proti vysokým cenám potravin v České republice.

"Ceny, uvedené na jídelním lístku, nejsou konečnou cenou jídla. Představují pouze tu část ceny, kterou si platí zaměstnanci přímo při odběru jídla," vysvětluje mluvčí vlády Michal Schuster. Podle něho část doplácí fond kulturních a sociálních potřeb. "Ten si financují – stejně jako v ostatních podnicích či organizacích – formou odvodu ze svých mezd právě zaměstnanci, a zbytek hradí zaměstnavatel, tedy Úřad vlády," dodal. Jde tak o zaměstnanecký benefit, jako u stravenek.

Navíc se ceny jídel podle vládního mluvčího od minulého roku zvýšily.

Témata:  vláda,  potraviny

Aktuálně se děje

22. října 2026 12:25

Letiště Praha nabídne v zimě 145 destinací. Přibudou nové linky do exotiky i Evropy

Zimní letový řád pražského letiště přinese 20 nových destinací a celkem 69 leteckých dopravců. Cestující budou moci využít nové spoje do evropských měst, Asie i exotických letovisek. Letiště očekává, že během zimní sezony odbaví více než 6,5 milionu cestujících.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Aleš Juchelka (ANO)

Stát přidá firmám na zaměstnance se zdravotním postižením. Podpora vzroste o desítky tisíc

Zaměstnavatelé, kteří vytvářejí pracovní místa pro osoby se zdravotním postižením, získají od státu vyšší podporu. Maximální roční příspěvek na provozní náklady se zvýší ze 48 na 90 tisíc korun na jednoho zaměstnance. Růst čeká také mzdový příspěvek, který se od ledna 2027 zvýší o 2500 korun měsíčně. Novela zákona o zaměstnanosti zároveň slibuje méně administrativy a pružnější pravidla pro vytváření pracovních míst.