KPMG: Hotelům se daří. Hlásí nárůst turistů

Česko se nese na vlně zvýšeného turistického zájmu, v červnu totiž došlo k meziročnímu zvýšení průměrné obsazenosti českých tří až pětihvězdičkových hotelů o devět procent na 64 procent. Vyplývá to z reportu projektu TLT benchmark společnosti KPMG ČR zveřejněného v neděli.

660
reklama

Obsazenost českých hotelů pokračuje v nastoleném trendu z května 2011 a dále konstantně roste. Vedle růstu průměrné obsazenosti došlo i k ustálení průměrných cen za hotelový pokoj. Po výrazném propadu (o 430 korun za pokoj a noc) mezi lety 2009 a 2010 se cena v červnu meziročně snížila o zanedbatelných 16 korun na 1 165 korun za jednu noc. "Vzhledem k vývoji cen pokojů v minulých měsících můžeme očekávat, že ceny začnou opět stoupat směrem k úrovni v červnu 2009," odhaduje Ondřej Špaček ze společnosti KPMG Česká republika.
 
V pražských hotelech meziročně rostla nejen průměrná obsazenost (nyní dosahuje 83 procent), ale i ceny pokojů a průměrná délka pobytu. O tom, že se do hlavního města vrací ve velkém zahraniční turisté, svědčí fakt, že 91 procent všech hotelových hostů v Praze tvoří právě oni.
 
Vůbec nejhůře se situace vyvíjí na Karlovarsku. V tradiční lázeňské oblasti, kde hosté tráví v průměru nejdelší dobu, se obsazenost snížila na 62 procent (mínus deset procent), průměrná cena pokoje pak meziročně klesla z 2 149 korun na 1 250 korun a průměrná délka pobytu z 9,5 dne na 5,5 dne.
 
Ve srovnání se Slovenskem je na tom ale Česká republika co do obsazenosti hotelů o deset procent lépe. Průměrná obsazenost slovenských hotelů totiž činí 54 procent (v Bratislavě dokonce 70 procent).
 
Průzkum TLT benchmark vychází z dat, která od počátku roku 2009 s měsíční periodicitou poskytují ubytovací zařízení. Celkem se do projektu už zapojilo více než 180 subjektů. TLT benchmark monitoruje aktuální poptávku po ubytovacích a konferenčních službách v České republice i to, jak na ni provozovatelé těchto zařízení reagují. Zpráva se také opírá o údaje z interních studií a analýz společnosti KPMG Česká republika, které se zabývají cestovním ruchem v ČR. Od letošního roku se do projektu zapojily i hotely a konferenční centra ze Slovenska.

Témata: turismus | hotely

Související:

reklama
Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky