Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Výrobce obrazovek dostal padesátimilionovou pokutu

Výrobce obrazovek dostal padesátimilionovou pokutu

Foto: Pixmac

Krajský soud v Brně ve čtvrtek potvrdil větší část pokuty 51,787 milionu korun za kartelovou dohodu společností na trhu CRT obrazovek. Snížení pokuty o 1,35 milionu korun se dočkala Toshiba, agentuře Mediafax to sdělil soudce David Raus.

Podle verdiktu antimonopolního úřadu ze září 2010 společnosti Samsung SDI, Chunghwa Picture Tubes, Koninklijke Philips Electronics, Technicolor, Panasonic Corporation, MT Picture Display, Toshiba Corporation a LG Electronics v letech 1998-2004 měly kartelovou dohodu na trhu barevných obrazovek (CPT) pro televizory. Některé z uvedených společností se přitom na dohodě podílely kratší dobu, což úřad ve svém rozhodnutí zohlednil.

Pokutoval tak celkem pět firem, a to Technicolor (13,858 milionu korun), Panasonic Corporation (10,373 milionu korun), MT Picture Display (9,43 milionu korun), Chunghwa Picture Tubes (6,4 milionu korun). Pokutu dostala i Toshiba Corporation, a to 11,726 milionu korun. Soud ale pokutu snížil na 10,373 milionu.

Výrobci obrazovek se podle úřadu scházeli na jednáních po řadu let, kdy jednání a kontakty mezi nimi začaly už před rokem 1998 a pokračovaly až do roku 2006. "Ke schůzkám docházelo v řadě asijských i evropských zemí. Před rokem 1998 se uskutečňovala spíše neformální ad hoc setkání mezi výrobci CRT. Následně se výrobci CRT začali setkávat více organizovaně a systematicky. Na těchto schůzkách probíhala zejména jednání o cenách a výměna citlivých obchodních informací. Jednání o cenách spočívalo ve stanovování cílových a minimálních cen, cenového rozmezí a cenových pravidel či udržování dohodnutých cen. Dodržování dohodnutých cen účastníci řízení následně kontrolovali," uvedl tehdy předseda úřadu Petr Rafaj.

Témata:  pokuty

Související

Aktuálně se děje

4. srpna 2025 15:53

29. července 2025 12:43

Podvod na první pohled nepoznáte. Sociální sítě se hemží falešnými nabídkami známých značek

Ležíte večer v posteli a bezmyšlenkovitě projíždíte sociální sítě. Najednou se objeví nabídka, která vypadá jako splněný sen. Zboží, po kterém už dlouho pokukujete, za zlomek ceny, a navíc od známého prodejce. Nemůžete uvěřit, že právě vám se poštěstilo narazit na tak výhodnou akci. Rychle klikáte a začínáte vyplňovat údaje, které vás dělí od skvělého nákupu. Jedná se ale ve skutečnosti o výhodný nákup, nebo jste právě naletěli podvodníkovi?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy