Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Zaměstnanci ztrácí 13 dní ročně neproduktivními pracovními schůzkami

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Průměrný zaměstnanec stráví na pracovních schůzkách celkem 187 hodin ročně, tedy 23 dní. Podle nejnovějšího evropské studie je však více než polovina těchto schůzek (56 %) neefektivní a neproduktivní. Zaměstnanci tak z pracovní doby každoročně ztratí téměř 13 pracovních dnů. 66 % lidí se navíc schůzkám snaží vyhnout - předstírají, že obdrželi špatné datum a čas či simulují nemoc.

Z nejnovějšího průzkumu hotelové sítě Crowne Plaza Hotel & Resorts realizovaného mezi 2 000 zaměstnanci vyplývá, že až 56 % pracovních schůzek je pro zaměstnance neproduktivních. Podle studie se navíc 66 % lidí snaží těmto schůzkám vyhnout. Jeden z deseti zaměstnanců předstírá, že obdržel špatný čas nebo datum schůzky, jeden z 20 dokonce simuluje nemoc.

Důvodů, proč se zaměstnanci snaží pracovním schůzkám vyhnout, je podle odborníků několik. Pracovních setkání je až příliš mnoho, některé schůzky zase trvají moc dlouho. Ze studie dále plyne, že více než třetina zaměstnanců se během dlouhotrvajících schůzek přestává koncentrovat a vnímat jejich obsah. Téměř čtvrtina zaměstnanců je navíc svědkem toho, že někdo zaspal, každý čtvrtý pak posílá osobní zprávy během pracovních schůzek.

„Pokud se pracovní schůzka přepočítá na čas, který na ní zaměstnanci stráví a vynásobí se jejich počtem, může jít finančně o velmi náročnou záležitost,“ vysvětlila personalistka Gabriela Kodenková ze společnosti Talentica.cz, která se zabývá náborem technicky zaměřených zaměstnanců. „Proto je schůzky dobré  svolávat kvůli řešení konkrétních pracovních témat, plánů, strategií či akutních problémů. Vyhnout bychom se měli naopak zdlouhavým a obecně zaměřeným schůzkám,“ dodala Kodenková.

Ideální schůzka: 40 minut, mimo kancelář s občerstvením

V rámci studie odborníci navíc zjistili, že pro většinu zaměstnanců je optimální délka pracovního setkání 40 minut. Pro schůzky obecně jsou pak lepší dopolední hodiny, v časovém rozmezí mezi 9:30 a 11:30. Z výzkumu dále vyplynulo, že zaměstnanci se budou chtít více scházet v případě, že setkání budou organizována mimo kancelář a jejich součástí bude nabídka bezplatného občerstvení. Více než třetina lidí pak preferuje setkání s uvolněnou přátelskou atmosférou, téměř dvě třetiny lidí dávají přednost tomu, aby schůzky organizoval někdo jiný. „Místo fyzických schůzek se navíc firmám doporučuje přesouvání pracovních schůzek do on-line sféry, tedy do podoby videokonferencí. Kromě toho, že mají stejné možnosti jako reálné setkání v zasedací místnosti, navíc výrazně snižují náklady vyjádřené v počtu pracovních hodin jednotlivých pracovníků,“ uvedla Gabriela Kodenková.

Lidem vadí mluvky, opozdilci a technické problémy

Za nejvíce frustrující v kontextu pracovních schůzek zaměstnanci označili ty jedince, kteří příliš planě mluví, dále pak zasedací místnosti, které jsou příliš horké nebo studené, a také lidi, kteří přijíždějí pozdě. Více než čtvrtině lidí vadí technické problémy, jako je nefunkční Wi-Fi nebo připojení ke konferenčním hovorům.

Témata:  zaměstnanci zaměstnavatelé lidé

Aktuálně se děje

27. května 2024 11:26

26. května 2024 11:09

Evropské banky v Rusku vícenásobně navyšují své tamní zisky, ovšem díky Putinově válečné ekonomice

Dny Raiffeisenbank v Rusku jsou zřejmě sečteny. Vláda USA nyní „Rajfce“ hrozí, že ji odpojí od dolaru, pokud by z Ruska neodešla. Přitom na hrubém zisku celé rakouské nadnárodní skupiny Raiffeisen Bank International, působící i v Česku, se ruský trh podílí z více než 50 procent; od invaze Ruska na Ukrajinu dále narostl. Hrozba USA ale zřejmě banku přiměje prodat svůj ruský majetek, čítající v přepočtu zhruba 120 miliard korun, za symbolický jeden rubl. Už nyní pro ni celá záležitost představuje značné reputační riziko.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy

Kateřina Pavlíková, tisková mluvčí cestovní kanceláře Čedok.

Rozhovor

Jak inflace ovlivňuje ceny dovolených? Pohled na rok 2024

Ceny zájezdů zůstávají díky silné pozici cestovních kanceláří stabilní, i přes rostoucí inflaci. Díky výhodným smlouvám s hotely a aerolinkami nedošlo k výraznému zdražení. Jaké jsou průměrné ceny dovolených a jak se mění preference klientů? O které destinace je největší zájem? Na otázky jsme se zeptali Kateřiny Pavlíkové, tiskové mluvčí cestovní kanceláře Čedok.