Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Češi by nejeli na dovolenou bez internetu!

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Přestože letní měsíce většina lidí využívá k tomu, aby si odpočinuli, vymanili se ze stereotypu, který zažívají v práci a doma, a zkrátka na chvíli „vypnuli“, jsou věci, bez kterých se neobejdou ani na dovolené. Více než 60 % lidí si například nedovede představit své volno bez možnosti připojit se k internetu a být online.

Potřeba být neustále informován o aktuálním dění je často silnější než touha po klidu a relaxaci. Jak ukázaly výsledky průzkumu NMS Market Research pro Raiffeisen stavební spořitelnu, je pro 62 % lidí důležité, aby v místě, které si vybrali pro svou dovolenou, byla bezplatná Wi-Fi, v případě zahraničního zájezdu tento požadavek uvedlo dokonce 71 % respondentů. „Pro lidi je důležité zůstat v kontaktu s ostatními, a to i během dovolené. Nejde ale o pouhé získávání informací, souvisí s tím i opačná potřeba dát o sobě vědět a sdílet své zážitky prostřednictvím sociálních sítí či dalších platforem,“ říká Lenka Molnárová z Raiffeisen stavební spořitelny.

Jako nezbytná se pro velkou část lidí ukázala také klimatizace, tu vyžaduje 53 % lidí, při zahraničním pobytu ji jako důležitou označilo celých 72 % dotázaných. Nejvýznamnějším kritériem při výběru destinace a konkrétní lokality je však jídlo. „Pro 85 % respondentů je důležitá možnost nakoupit si potraviny, 81 % hledí i na dostupnost restauračních zařízení. Necelé dvě třetiny lidí, přesněji 64 %, pak chtějí mít na dovolené takové zázemí, aby si mohli sami uvařit. I z tohoto důvodu získává na popularitě ubytování v soukromí typu Airbnb,“ dodává Molnárová.

Přestože pro někoho jsou neodmyslitelnou součástí prázdninových radovánek také večírky a návštěvy barů, při výběru destinace nejsou podstatné. Pouhých 20 % respondentů uvedlo, že se kromě jiného rozhodují také podle toho, jaké nabízí daná destinace noční vyžití. Ještě méně důležitou roli hraje nakupování oblečení. Možnost obohatit svůj šatník během dovolené o nové kousky považuje za významné jen 17 % lidí.

Témata:  lidé internet mobily

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 11:48

Zlato láme rekordy: Nejistota ve světě žene investory k nejstarší jistotě lidstva

Král drahých kovů si pověst „bezpečného přístavu“ na finančních trzích obhajuje s velkým přehledem. Od začátku roku 2025 jeho cena vzrostla o více než 50 % a poprvé v historii překonala hranici 4 000 USD za trojskou unci – a to dokonce během vládního shutdownu v USA. Takto prudký růst však otevírá otázku, zda zlato zvládne udržet tempo a zamíří až k hranici 5 000 USD, nebo přijde ochlazení. Podrobnější pohled na situaci nabízí Olívia Lacenová, analytička Wonderinterest Trading Ltd., ve své aktuální analýze.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.