Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Češi by nejeli na dovolenou bez internetu!

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Přestože letní měsíce většina lidí využívá k tomu, aby si odpočinuli, vymanili se ze stereotypu, který zažívají v práci a doma, a zkrátka na chvíli „vypnuli“, jsou věci, bez kterých se neobejdou ani na dovolené. Více než 60 % lidí si například nedovede představit své volno bez možnosti připojit se k internetu a být online.

Potřeba být neustále informován o aktuálním dění je často silnější než touha po klidu a relaxaci. Jak ukázaly výsledky průzkumu NMS Market Research pro Raiffeisen stavební spořitelnu, je pro 62 % lidí důležité, aby v místě, které si vybrali pro svou dovolenou, byla bezplatná Wi-Fi, v případě zahraničního zájezdu tento požadavek uvedlo dokonce 71 % respondentů. „Pro lidi je důležité zůstat v kontaktu s ostatními, a to i během dovolené. Nejde ale o pouhé získávání informací, souvisí s tím i opačná potřeba dát o sobě vědět a sdílet své zážitky prostřednictvím sociálních sítí či dalších platforem,“ říká Lenka Molnárová z Raiffeisen stavební spořitelny.

Jako nezbytná se pro velkou část lidí ukázala také klimatizace, tu vyžaduje 53 % lidí, při zahraničním pobytu ji jako důležitou označilo celých 72 % dotázaných. Nejvýznamnějším kritériem při výběru destinace a konkrétní lokality je však jídlo. „Pro 85 % respondentů je důležitá možnost nakoupit si potraviny, 81 % hledí i na dostupnost restauračních zařízení. Necelé dvě třetiny lidí, přesněji 64 %, pak chtějí mít na dovolené takové zázemí, aby si mohli sami uvařit. I z tohoto důvodu získává na popularitě ubytování v soukromí typu Airbnb,“ dodává Molnárová.

Přestože pro někoho jsou neodmyslitelnou součástí prázdninových radovánek také večírky a návštěvy barů, při výběru destinace nejsou podstatné. Pouhých 20 % respondentů uvedlo, že se kromě jiného rozhodují také podle toho, jaké nabízí daná destinace noční vyžití. Ještě méně důležitou roli hraje nakupování oblečení. Možnost obohatit svůj šatník během dovolené o nové kousky považuje za významné jen 17 % lidí.

Témata:  lidé internet mobily

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.