Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Správa na příspěvcích OSVČ a malým firmám vyplatila přes 21 miliard korun

CZK
CZK
Foto: INCORP images

Finanční správa do dneška přijala 911.357 žádostí o vyplacení příspěvku osobám samostatně výdělečně činným (OSVČ) a 76.193 žádostí o vyplacení příspěvku společníkům malých společností s ručením omezeným. V obou případech finanční správa vyřídila valnou většinu žádostí a vyplatila celkem 21,6 miliardy korun.

Vyplývá to z informací, které zveřejnila finanční správa na twitteru.

OSVČ i společníci malých firem mohou žádat o příspěvek už jen za druhé období po 30. dubnu do 8. června. Žádosti v prvním období od 12. března do 30. dubna finanční správa přijímala do 29. června. Příspěvek činí v prvním i druhém období 500 korun denně. V případě druhého období je termín pro podání žádostí do 7. srpna. Vyplácený příspěvek je fakticky podle zákona vratkou daně z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti.

Podnikatelé mohou požádat o příspěvek e-mailem, poštou, prostřednictvím datové schránky, přes aplikaci Elektronická podání pro finanční správu, na podatelnách a ve sběrných boxech umístěných před finančními úřady. Nejvíce žádostí přichází e-mailem.

Zástupci obcí a krajů kritizovali to, že vyplácení bonusu připraví místní samosprávy o příjmy z daní, jejichž výnosy se rozdělují mezi státní rozpočet a právě obce a kraje. Následně Parlament v červnu schválil v balíku daňových změn návrh, podle kterého obce dostanou od státu příspěvek 1200 korun na obyvatele jako kompenzaci za nižší příjmy z daní, jejichž výnosy se rozdělují mezi státní rozpočet a právě obce a kraje. Celkové náklady by měly být 12,8 miliardy korun.

Témata:  Koronavirus COVID-19 OSVČ finance Peníze

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Neznalost a psychické vyčerpání brání dlužníkům využít oddlužení

Novela insolvenčního zákona měla lidem cestu k oddlužení usnadnit. Přesto počet nových insolvenčních řízení meziročně roste jen o 12 %, přičemž desítky tisíc lidí ročně by tuto možnost mohly využít – většina o ní ale stále neví. Výzkum Konsorcia dluhových poraden ČR ukázal, že dlužníkům brání nejen neznalost změn, ale i psychické vyčerpání a složité životní podmínky.