Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Lidé jsou spokojeni se svou bankou

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Úroveň spokojenosti Čechů se svojí hlavní bankou z hlediska zjišťovaného indexu CSI (Customer Satisfaction Index) dosáhla 84 bodů ze 100, což je oproti roku 2016 jednobodový nárůst. Celkově je tak spokojeno 80 % respondentů a 70 % všech respondentů o změně své hlavní banky neuvažuje. Z 30 % oslovených, kteří o změně uvažovali, k jiné bance přešla pouze 4 %. Informace vyplývají z průzkumu agentury SC&C pro Českou bankovní asociaci (ČBA).

Spokojenost bankovních klientů se drží již několik let na vysoké úrovni a tento standard se nemění. Češi i nadále považují za hlavní motivátory spokojenosti důvěryhodnost a plnění slibů, které banka dala. Mezi další významné atributy spokojenosti, které mají pro respondenty velký význam, jsou vstřícnost personálu, stabilita a kvalita poskytovaných služeb. „Vysoká důvěra veřejnosti v banky je zásadní předností českého bankovnictví a zavazuje všechny, kdo ji mohou ovlivnit, aby působili k jejímu udržení a dalšímu posílení,“ komentuje Pavel Štěpánek, výkonný ředitel ČBA.

Češi jsou spokojeni a o změnách neuvažují

7 z 10 respondentů (70 %) deklarovalo, že v posledním roce neuvažovalo o změně banky. I přesto, že 30 % klientů přechod k jiné bance zvažovalo, naprostá většina z nich (67 %) nechala své úvahy u ledu a neudělala nic. K faktické změně se odhodlala pouze 4 % klientů a dalších 29 % si ke stávajícímu kontu založilo další účet.Klienti (30 %), kteří původně o změně své banky uvažovali uvedli, že nakonec neudělali krok ke změně zejména díky skutečnosti, že nevidí příliš velké rozdíly mezi bankami (27 %). Další více než pětinu (22 %) dokázala jejich banka motivovat tak, aby u ní zůstala. Nedostatek času pro změnu mělo 11 % respondentů oproti loňským 36 %. Pětina (20 %) nenašla lepší bankovní nabídku oproti 4 % loni, 15 % měla jiné důvody. Meziročně došlo ke snížení obav z přechodu k jiné bance kvůli příliš komplikovanému procesu. Banku kvůli tomu vloni nezměnilo 6 % respondentů oproti 12 % v předchozím období. „Právě pomocí Kodexu mobility ČBA, který funguje již několik let, je pro všechny klienty změna banky rychlá a snadná. Banky totiž veškeré administrativní záležitosti související se změnou vyřeší mezi sebou samy a klient se tak nemusí o nic starat,“ dodává Pavel Štěpánek.

Témata:  banky Peníze lidé ekonomika finance

Související

Aktuálně se děje

28. srpna 2025 11:51

Chat Control EU: nový zákon může ohrozit soukromí občanů i americké firmy

Dánsko, momentálně předsedající Radě Evropské unie, chce do konce roku na úrovni EU prosadit takzvaný Chat Control čili „šmírovací zákon“. Má zamezit sdílení dětské pornografie, ve skutečnosti by ale hlavně mohl závažně a přelomově připravit občany EU o soukromí. Zavedl by totiž automatické skenování chatů a e-mailů. Vlastně by tak prolamoval listovní tajemství, jedno za základních práv a svobod přiznaných České republice Listinou základních práv a svobod. 

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Neznalost a psychické vyčerpání brání dlužníkům využít oddlužení

Novela insolvenčního zákona měla lidem cestu k oddlužení usnadnit. Přesto počet nových insolvenčních řízení meziročně roste jen o 12 %, přičemž desítky tisíc lidí ročně by tuto možnost mohly využít – většina o ní ale stále neví. Výzkum Konsorcia dluhových poraden ČR ukázal, že dlužníkům brání nejen neznalost změn, ale i psychické vyčerpání a složité životní podmínky.