Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Lidé vybrali nejabsurdnější bankovní poplatek

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Jak vyplývá z exkluzivního šetření společnosti SANEP, nejabsurdnějším bankovním poplatkem je aktuálně z pohledu domácí populace „Poplatek za výpis z účtu zaslaný elektronickou cestou“, který si z nabídky 15 poplatků zvolilo jako ten nejabsurdnější 19,6% dotázaných, kteří představují reprezentativní vzorek domácí populace. Stejně tak tomu bylo i před rokem, kdy rovněž zvítězil „Poplatek za výpis z účtu zaslaný elektronickou cestou“, který vnímalo jako nejabsurdnější 21,1% dotázaných.

Druhým nejabsurdnějším poplatkem je pak aktuálně dle názoru 10,8% dotázaných „Poplatek za vedení účtu zemřelého klienta".

Shodné prvenství nejabsurdnějšího bankovního poplatku s výsledkem společnosti SANEP zaznamenal i jubilejní X. ročník „Ankety o nejabsurdnější bankovní poplatek pro rok 2014", kterou pořádá partner exkluzivního průzkumu společnosti SANEP server Bankovnipoplatky.com. „Ať už jde o hlasování veřejnosti či o průzkum na bázi reprezentativního vzorku, z obou vychází, že tento poplatek lidi irituje. Osobně mě pak těší druhé místo absurdního poplatku za vedení účtu u zemřelého klienta, který v naší anketě skončil těsně šestý a do finálové pětky tak nepostoupil," komentuje výsledky šetření společnosti SANEP Patrik Nacher, provozovatel serveru www.bankovnipoplatky.com.

Jak dále ukázal exkluzivní průzkum společnosti SANEP, více jak jedna třetina dotázaných (36,1%) se ztotožňuje s názorem, že jsou bankovní poplatky pohodlným a bezrizikovým způsobem vytváření zisku bankovních ústavů na úkor bankovních klientů. S názorem, že bankovní poplatky jako hledání možností bankovních ústavů, jak prostřednictvím poplatků odčerpávat finanční prostředky svých klientů, pak vyjádřilo souhlas 30,2% dotázaných.

I přesto, že se tuzemské bankovní ústavy těší většinové důvěře a patrně především z pohledu stability, která je v tuzemském bankovním sektoru jedna z největších v rámci EU, lze říci, že téměř absolutní část domácí populace (78,6%) sdílí názor, že domácím bankovním ústavům jde v první řadě o vlastní zisk než o klienty.

Oproti loňskému roku se zvýšila spokojenost se službami tuzemských bankovních ústavů, a to z loňských v souhrnu 43,9 procentních bodů na aktuálních 47,1%. Tento nárůst spokojenosti může souviset právě s oblastí bankovních poplatků, které se zejména díky iniciativě serveru bankovnipoplatky.com daří v rámci jednotlivých bankovních domů řešit ve prospěch klientů.

Na stejné úrovni v porovnání s loňským průzkumem společnosti SANEP pak zůstává důvěra v tuzemské bankovní ústavy, kterým aktuálně v souhrnu vyjádřilo důvěru 52,3% dotázaných.

Témata:  CZK banky Bankovní poplatky

Související

Aktuálně se děje

24. listopadu 2025 17:55

5. listopadu 2025 12:22

Velké změny v Česku: vyšší platy pro učitele, strategie ochrany krajiny a modernizace věznic

Platové tarify pedagogických pracovníků v regionálním školství a akademických pracovníků státních vysokých škol vzrostou od 1. ledna buď o pevnou částku 2 000 korun, nebo v případě 8. až 16. platové třídy o sedm procent. Příslušnou novelu nařízení vlády schválil kabinet Petra Fialy na zasedání ve středu 29. října 2025. Schválil také novou politiku krajiny nebo tři koncepční materiály Ministerstva spravedlnosti, které se týkají zásad trestní politiky v Česku, budoucnosti vězeňství a probační a mediační služby.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Neznalost a psychické vyčerpání brání dlužníkům využít oddlužení

Novela insolvenčního zákona měla lidem cestu k oddlužení usnadnit. Přesto počet nových insolvenčních řízení meziročně roste jen o 12 %, přičemž desítky tisíc lidí ročně by tuto možnost mohly využít – většina o ní ale stále neví. Výzkum Konsorcia dluhových poraden ČR ukázal, že dlužníkům brání nejen neznalost změn, ale i psychické vyčerpání a složité životní podmínky.