Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Lidé vybrali nejabsurdnější bankovní poplatek

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Jak vyplývá z exkluzivního šetření společnosti SANEP, nejabsurdnějším bankovním poplatkem je aktuálně z pohledu domácí populace „Poplatek za výpis z účtu zaslaný elektronickou cestou“, který si z nabídky 15 poplatků zvolilo jako ten nejabsurdnější 19,6% dotázaných, kteří představují reprezentativní vzorek domácí populace. Stejně tak tomu bylo i před rokem, kdy rovněž zvítězil „Poplatek za výpis z účtu zaslaný elektronickou cestou“, který vnímalo jako nejabsurdnější 21,1% dotázaných.

Druhým nejabsurdnějším poplatkem je pak aktuálně dle názoru 10,8% dotázaných „Poplatek za vedení účtu zemřelého klienta".

Shodné prvenství nejabsurdnějšího bankovního poplatku s výsledkem společnosti SANEP zaznamenal i jubilejní X. ročník „Ankety o nejabsurdnější bankovní poplatek pro rok 2014", kterou pořádá partner exkluzivního průzkumu společnosti SANEP server Bankovnipoplatky.com. „Ať už jde o hlasování veřejnosti či o průzkum na bázi reprezentativního vzorku, z obou vychází, že tento poplatek lidi irituje. Osobně mě pak těší druhé místo absurdního poplatku za vedení účtu u zemřelého klienta, který v naší anketě skončil těsně šestý a do finálové pětky tak nepostoupil," komentuje výsledky šetření společnosti SANEP Patrik Nacher, provozovatel serveru www.bankovnipoplatky.com.

Jak dále ukázal exkluzivní průzkum společnosti SANEP, více jak jedna třetina dotázaných (36,1%) se ztotožňuje s názorem, že jsou bankovní poplatky pohodlným a bezrizikovým způsobem vytváření zisku bankovních ústavů na úkor bankovních klientů. S názorem, že bankovní poplatky jako hledání možností bankovních ústavů, jak prostřednictvím poplatků odčerpávat finanční prostředky svých klientů, pak vyjádřilo souhlas 30,2% dotázaných.

I přesto, že se tuzemské bankovní ústavy těší většinové důvěře a patrně především z pohledu stability, která je v tuzemském bankovním sektoru jedna z největších v rámci EU, lze říci, že téměř absolutní část domácí populace (78,6%) sdílí názor, že domácím bankovním ústavům jde v první řadě o vlastní zisk než o klienty.

Oproti loňskému roku se zvýšila spokojenost se službami tuzemských bankovních ústavů, a to z loňských v souhrnu 43,9 procentních bodů na aktuálních 47,1%. Tento nárůst spokojenosti může souviset právě s oblastí bankovních poplatků, které se zejména díky iniciativě serveru bankovnipoplatky.com daří v rámci jednotlivých bankovních domů řešit ve prospěch klientů.

Na stejné úrovni v porovnání s loňským průzkumem společnosti SANEP pak zůstává důvěra v tuzemské bankovní ústavy, kterým aktuálně v souhrnu vyjádřilo důvěru 52,3% dotázaných.

Témata:  CZK banky Bankovní poplatky

Související

Aktuálně se děje

24. září 2025 11:01

23. září 2025 14:14

Dětské dudlíky pod drobnohledem: dTest odhalil BPA v Curaprox Baby, výrobce stahuje šarže

V reakci na uveřejnění výsledků mezinárodního testu dětských dudlíků, na němž se významně podílela česká spotřebitelská organizace dTest, oznámila společnost Curaden AG stažení několika šarží dětských dudlíků Curaprox Baby z trhu. Důvodem je zjištěná přítomnost bisfenolu A (BPA), látky známé jako hormonální disruptor, v barevné části dudlíku.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Neznalost a psychické vyčerpání brání dlužníkům využít oddlužení

Novela insolvenčního zákona měla lidem cestu k oddlužení usnadnit. Přesto počet nových insolvenčních řízení meziročně roste jen o 12 %, přičemž desítky tisíc lidí ročně by tuto možnost mohly využít – většina o ní ale stále neví. Výzkum Konsorcia dluhových poraden ČR ukázal, že dlužníkům brání nejen neznalost změn, ale i psychické vyčerpání a složité životní podmínky.