Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Lidé vybrali nejabsurdnější bankovní poplatek

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Jak vyplývá z exkluzivního šetření společnosti SANEP, nejabsurdnějším bankovním poplatkem je aktuálně z pohledu domácí populace „Poplatek za výpis z účtu zaslaný elektronickou cestou“, který si z nabídky 15 poplatků zvolilo jako ten nejabsurdnější 19,6% dotázaných, kteří představují reprezentativní vzorek domácí populace. Stejně tak tomu bylo i před rokem, kdy rovněž zvítězil „Poplatek za výpis z účtu zaslaný elektronickou cestou“, který vnímalo jako nejabsurdnější 21,1% dotázaných.

Druhým nejabsurdnějším poplatkem je pak aktuálně dle názoru 10,8% dotázaných „Poplatek za vedení účtu zemřelého klienta".

Shodné prvenství nejabsurdnějšího bankovního poplatku s výsledkem společnosti SANEP zaznamenal i jubilejní X. ročník „Ankety o nejabsurdnější bankovní poplatek pro rok 2014", kterou pořádá partner exkluzivního průzkumu společnosti SANEP server Bankovnipoplatky.com. „Ať už jde o hlasování veřejnosti či o průzkum na bázi reprezentativního vzorku, z obou vychází, že tento poplatek lidi irituje. Osobně mě pak těší druhé místo absurdního poplatku za vedení účtu u zemřelého klienta, který v naší anketě skončil těsně šestý a do finálové pětky tak nepostoupil," komentuje výsledky šetření společnosti SANEP Patrik Nacher, provozovatel serveru www.bankovnipoplatky.com.

Jak dále ukázal exkluzivní průzkum společnosti SANEP, více jak jedna třetina dotázaných (36,1%) se ztotožňuje s názorem, že jsou bankovní poplatky pohodlným a bezrizikovým způsobem vytváření zisku bankovních ústavů na úkor bankovních klientů. S názorem, že bankovní poplatky jako hledání možností bankovních ústavů, jak prostřednictvím poplatků odčerpávat finanční prostředky svých klientů, pak vyjádřilo souhlas 30,2% dotázaných.

I přesto, že se tuzemské bankovní ústavy těší většinové důvěře a patrně především z pohledu stability, která je v tuzemském bankovním sektoru jedna z největších v rámci EU, lze říci, že téměř absolutní část domácí populace (78,6%) sdílí názor, že domácím bankovním ústavům jde v první řadě o vlastní zisk než o klienty.

Oproti loňskému roku se zvýšila spokojenost se službami tuzemských bankovních ústavů, a to z loňských v souhrnu 43,9 procentních bodů na aktuálních 47,1%. Tento nárůst spokojenosti může souviset právě s oblastí bankovních poplatků, které se zejména díky iniciativě serveru bankovnipoplatky.com daří v rámci jednotlivých bankovních domů řešit ve prospěch klientů.

Na stejné úrovni v porovnání s loňským průzkumem společnosti SANEP pak zůstává důvěra v tuzemské bankovní ústavy, kterým aktuálně v souhrnu vyjádřilo důvěru 52,3% dotázaných.

Témata:  CZK banky Bankovní poplatky

Související

Aktuálně se děje

28. srpna 2025 11:51

Chat Control EU: nový zákon může ohrozit soukromí občanů i americké firmy

Dánsko, momentálně předsedající Radě Evropské unie, chce do konce roku na úrovni EU prosadit takzvaný Chat Control čili „šmírovací zákon“. Má zamezit sdílení dětské pornografie, ve skutečnosti by ale hlavně mohl závažně a přelomově připravit občany EU o soukromí. Zavedl by totiž automatické skenování chatů a e-mailů. Vlastně by tak prolamoval listovní tajemství, jedno za základních práv a svobod přiznaných České republice Listinou základních práv a svobod. 

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Jak funguje okamžitá půjčka pro dlužníky a kdy dává ekonomický smysl

Okamžité půjčky pro dlužníky bývají často vnímány jako riskantní řešení. Ne vždy to ale musí platit. Tento typ úvěru může pomoci například tehdy, když chcete převést stávající půjčky jinam a získat tak výhodnější podmínky. Stejně tak může nastat situace, kdy během splácení potřebujete další finanční prostředky. Pokud dodržíte zásady bezpečného úvěrování, nemusí být ani tato volba špatným krokem. Jak tedy postupovat, aby okamžitá půjčka skutečně pomohla?