Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Twitter používal kontakty uživatelů k cílené reklamě, společnost se omluvila

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Americká společnost Twitter provozující stejnojmennou sociální síť se omluvila za "neúmyslné" používání e-mailů a telefonních čísel, které uživatelé poskytli z bezpečnostních důvodů, k cílené reklamě. Společnost nedokáže s jistotou říct, kolik kontaktů bylo takto zneužito. Zpravodajský server dnes BBC napsal, že problém se patrně týká klientů po celém světě.

Společnost se věcí začala zabývat 17. září. V úterý oznámila, že už "nepoužívá telefonní čísla a e-maily shromážděné z bezpečnostních důvodů pro reklamu". Platformu twitter každodenně používá 139 milionů uživatelů, uvedla společnost.

Twitter podobně jako další sociální sítě nabízí inzerentům, aby své vlastní databáze porovnaly s kontakty, které twitteru poskytli jeho uživatelé. Taková praxe umožňuje cílenou reklamu navrženou tak, aby oslovila uživatele, který už danou značku nebo produkt zná.

V úterním prohlášení Twitter uvedl, že inzerenti svá data porovnávali s kontakty, které uživatelé sociální síti poskytli pouze za účelem zabezpečení účtu při dvoustupňovém ověřování.

Témata:  Twitter sociální sítě

Související

Aktuálně se děje

24. září 2025 11:01

Levnější internet a volání pro lidi v nouzi pokračuje i po superdávce

Telefon a internet patří dnes mezi základní potřeby – umožňují být v kontaktu s rodinou, vyřizovat práci i jednat s úřady. Vláda proto dnes schválila novelu nařízení vlády č. 500/2021 Sb., o podmínkách poskytování zvláštních cen hlasové komunikační služby a služby přístupu k internetu osobám se zvláštními sociálními potřebami, která zajišťuje, že zvýhodněné tarify pro lidi v nouzi a osoby se zdravotním postižením budou fungovat i po zavedení nové „superdávky“.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy