Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Twitter používal kontakty uživatelů k cílené reklamě, společnost se omluvila

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Americká společnost Twitter provozující stejnojmennou sociální síť se omluvila za "neúmyslné" používání e-mailů a telefonních čísel, které uživatelé poskytli z bezpečnostních důvodů, k cílené reklamě. Společnost nedokáže s jistotou říct, kolik kontaktů bylo takto zneužito. Zpravodajský server dnes BBC napsal, že problém se patrně týká klientů po celém světě.

Společnost se věcí začala zabývat 17. září. V úterý oznámila, že už "nepoužívá telefonní čísla a e-maily shromážděné z bezpečnostních důvodů pro reklamu". Platformu twitter každodenně používá 139 milionů uživatelů, uvedla společnost.

Twitter podobně jako další sociální sítě nabízí inzerentům, aby své vlastní databáze porovnaly s kontakty, které twitteru poskytli jeho uživatelé. Taková praxe umožňuje cílenou reklamu navrženou tak, aby oslovila uživatele, který už danou značku nebo produkt zná.

V úterním prohlášení Twitter uvedl, že inzerenti svá data porovnávali s kontakty, které uživatelé sociální síti poskytli pouze za účelem zabezpečení účtu při dvoustupňovém ověřování.

Témata:  Twitter sociální sítě

Související

Aktuálně se děje

11. srpna 2025 12:23

Zaměstnanecké benefity čeká zpřísnění. Změny mají platit od roku 2026

V posledních dvou letech prochází daňová pravidla zaměstnaneckých benefitů turbulentním vývojem. V rámci legislativního procesu se chystá další změna, a to zpřísnění podmínek pro osvobození nepeněžních benefitů typu vstupů na sportoviště, kulturní akce a představení, využívání zdravotnických zařízení či obdobně využitelné body na benefitních kartách. Aktuální změně se dále věnuje Monika Lodrová, daňová poradkyně a partnerka poradenské společnosti BDO.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy