Twitter používal kontakty uživatelů k cílené reklamě, společnost se omluvila
Americká společnost Twitter provozující stejnojmennou sociální síť se omluvila za "neúmyslné" používání e-mailů a telefonních čísel, které uživatelé poskytli z bezpečnostních důvodů, k cílené reklamě. Společnost nedokáže s jistotou říct, kolik kontaktů bylo takto zneužito. Zpravodajský server dnes BBC napsal, že problém se patrně týká klientů po celém světě.






Společnost se věcí začala zabývat 17. září. V úterý oznámila, že už "nepoužívá telefonní čísla a e-maily shromážděné z bezpečnostních důvodů pro reklamu". Platformu twitter každodenně používá 139 milionů uživatelů, uvedla společnost.
Twitter podobně jako další sociální sítě nabízí inzerentům, aby své vlastní databáze porovnaly s kontakty, které twitteru poskytli jeho uživatelé. Taková praxe umožňuje cílenou reklamu navrženou tak, aby oslovila uživatele, který už danou značku nebo produkt zná.
V úterním prohlášení Twitter uvedl, že inzerenti svá data porovnávali s kontakty, které uživatelé sociální síti poskytli pouze za účelem zabezpečení účtu při dvoustupňovém ověřování.
Doporučujeme
- Jana Hlaváčová slaví 85. narozeniny! Co jste o ní nevěděli? (stars24.cz)
- Pohár trpělivosti přetekl! Harry a Meghan jsou vykázáni! (stars24.cz)
- Evu Burešovou postihla nemoc: Sice nerada, ale odhalila diagnózu! (stars24.cz)
- Česko přišlo o další legendu. Zemřel Emil Boček (†100), slavný válečný veterán (stars24.cz)
- Trapas nebo úmysl? Dagmar Havlová slavila jubileum, gratulace ale nepřišla! (stars24.cz)

