Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Meta chystá textovou sociální síť, která má konkurovat twitteru

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Americká internetová společnost Meta, která vlastní například facebook, ukázala zaměstnancům plán textové sociální sítě, která má konkurovat twitteru. Chystaná platforma by mohla umožnit uživatelům sledovat účty, které již sledují na instagramu. Mohla by jim umožnit přivést i sledující z decentralizovaných platforem, jako je mastodon. Vývoj platformy potvrdil mluvčí společnosti Meta, informoval dnes zpravodajský server BBC. Spekuluje se, že Meta by mohla sociální síť spustit už koncem června.

Na internetu se objevily snímky obrazovky, které firma prezentovala zaměstnancům a jež poskytují představu o tom, jak bude aplikace vypadat. Vzhled této nové platformy připomíná twitter. Sociální síť s pracovním názvem P92 by mohla být vážnějším konkurentem twitteru než bluesky nebo mastodon.

Obě jmenované sítě přitáhly uživatele, kteří byli nespokojení s vývojem v Twitteru poté, co firmu na konci loňského roku převzal miliardář Elon Musk. Začínat na nové sociální síti a znovu budovat komunitu je ale obtížné, připomíná BBC.

Meta uvádí, že instagram má kolem dvou miliard uživatelů. Twitter ty své vyčísluje na 300 milionů, ale tento údaj nelze ověřit. Pokud by nová platforma Mety přitáhla jen čtvrtinu uživatelů instagramu, měla by před twitterem notný náskok.

Twitter se v posledních měsících dostal pod drobnohled kvůli moderování obsahu a v květnu se rozhodl nenaplňovat unijní kodex o dezinformacích. Pod Muskovým vedením byla moderace obsahu twitteru údajně omezena, což podle kritiků umožnilo nárůst šíření dezinformací. Musk to odmítá a tvrdí, že od jeho nástupu dezinformací na sociální síti ubylo.

Témata:  Meta Twitter

Související

Aktuálně se děje

4. srpna 2025 15:53

29. července 2025 12:43

Podvod na první pohled nepoznáte. Sociální sítě se hemží falešnými nabídkami známých značek

Ležíte večer v posteli a bezmyšlenkovitě projíždíte sociální sítě. Najednou se objeví nabídka, která vypadá jako splněný sen. Zboží, po kterém už dlouho pokukujete, za zlomek ceny, a navíc od známého prodejce. Nemůžete uvěřit, že právě vám se poštěstilo narazit na tak výhodnou akci. Rychle klikáte a začínáte vyplňovat údaje, které vás dělí od skvělého nákupu. Jedná se ale ve skutečnosti o výhodný nákup, nebo jste právě naletěli podvodníkovi?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy