Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Tesla má už 200 tisíc objednávek na Cybertruck. Trapas při prezentaci neodradil

Tesla Cybertruck
Tesla Cybertruck
Foto: Profimedia **www.profimedia.cz**

Navzdory úsměvnému zádrhelu při prezentaci svého prvního elektromobilního pickupu Cybertruck, na něj má americká automobilka Tesla už 200.000 objednávek. Informovala o tom dnes agentura Reuters s odvoláním na twitter šéfa podniku Elona Muska. Sériová výroba vozu by přitom měla začít až ke konci roku 2021.

Musk elektromobil futuristických tvarů veřejnosti představil ve čtvrtek a od té doby o něm na sociální síti bez ustání informuje. V neděli oznámil, že firma obdržela - za tři dny od uvedení Cybertrucku - už 200.000 objednávek.

Web společnosti ukazuje, že zájemce o vůz, jehož cena začíná na 39.900 dolarů (přes 922.000 Kč), musí při objednávce zaplatit sto dolarů.

Při čtvrteční prezentaci vyvolal vedle nezvyklého vzhledu, který připomíná obrněný vůz ze sci-fi filmu, rozpaky test odolnosti pancéřových oken. Obě při něm praskla. Zkouška před prezentací přitom byla bez problémů. V pátek akcie Tesly reagovaly poklesem o 6,1 procenta.

Reakce na nový elektromobil Tesly jsou podle médií smíšené, od nadšení po opovržení. "Lidé se pravděpodobně nedokáží přenést přes jeho vzhled," uvedla analytička Jessica Caldwellová z firmy Edmunds. "Vypadá jako trucková verze DeLoreanu z filmu Návrat do budoucnosti," dodala. Podle Muska byl jednou z inspirací pro vzhled nového vozu automobil Lotus Esprit, který se v roce 1977 objevil v bondovce Agent, který mne miloval.

Tesla bude elektromobil s označením Cybertruck nabízet ve třech verzích. Základní verze dokáže na jedno nabití ujet zhruba 400 kilometrů. Dojezd nejdražšího modelu, který se bude prodávat za 69.900 dolarů (přes 1,6 milionu Kč), bude činit zhruba 800 kilometrů. Nejvyšší dojezdová vzdálenost u současných elektromobilů Tesly dosahuje zhruba 600 kilometrů, a to u sedanu Model S.

Témata:  Tesla Elon Musk elektromobily

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 19:38

Neberte si hypotéky. Brzo dostanete dotaci. Alespoň za to už bojují lobbisté

Komentář Vladimíra Pikory: Dnešní doba je plná nálepkování. Na každého se něco najde. Kdekdo je např. populista, ačkoli argumenty pro takové označení jsou obvykle na vodě. Podle mě je nálepkování falešné. Mnohdy je jen politicky motivované. Skutečný populismus je jinde. Příkladem klasického populismu, který se za populismus překvapivě neoznačuje, je návrh některých výrobců stavebního materiálu, developerů, a dokonce i bank na dotace hypoték.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy