Pro očkované by lyžování mělo být v ČR téměř bez omezení

Asociace horských středisek (AHS) jedná s úřady o nastavení pravidel provozu v zimní sezoně. Konkrétní opatření zatím nejsou známa, počítá se ale s tím, že jako u jiných služeb budou skiareály vyžadovat doklad o bezinfekčnosti. Pro očkované by neměla platit téměř žádná omezení, uvedl dnes na on-line tiskové konferenci ředitel AHS Libor Knot.

Ilustrační fotografie

Pravidla provozu by podle Knota měla být jasná a včas oznámena. Asociace o nich jedná s ministerstvem průmyslu a obchodu a s resortem zdravotnictví. Kromě jiného se podle Knota vede debata o nastavení co nejlepšího způsobu kontroly certifikátu o dokončeném očkování, prodělané nemoci covid-19 nebo negativním testu.

Na jednodenní výlety nebo vícedenní pobyty se podle průzkumu asociace chystá 40 procent Čechů. Čtvrtina se rozhodne podle aktuální situace. Nutnost dokladu o bezinfekčnosti by se podle Knota neměla na návštěvnosti výrazněji projevit. Dá se podle něj předpokládat, že ho lidé budou mít, protože je potřeba pro využití ubytovacích či stravovacích služeb. Průzkum AHS také ukázal, že takové opatření od návštěvy hor neodradí 56 procent Čechů, 17 procent lidí by ale lyžovat nejelo.

Horská střediska mají podle Knota od loňské sezony připravena opatření a manuál k pohybu návštěvníků v prostorách lanovek, vleků nebo půjčoven. Proti minulému roku skiareály podle Knota nepočítají s tím, že by omezovaly kapacitu lanovek.

Na hory se letos chce podle průzkumu AHS 37 procent Čechů vypravit za sjezdovým lyžování, 30 procent vyrazí na běžky, osm procent lidí si vezme snowboard. Stále více Čechů podle prezidentky AHS Kateřiny Neumannové vyhledává i dosud méně obvyklé zimní sporty jako jsou skialpinismus či sněžnice.

Neumannová doplnila, že v létě byla návštěvnost tuzemských horských středisek asi o pět procent meziročně vyšší. Nedosáhla ale úrovně roku 2019. Stále chybějí zahraniční turisté, především z Německa a Polska.

Průzkum AHS uskutečnila mezi 26. a 29. říjnem prostřednictvím služby Instant Research agentury Ipsos. Účastnilo se ho 500 lidí ve věku 18 až 65 let.

Související:

reklama
Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky