Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Apple snižuje výrobu tabletů, aby měl dost čipů pro iPhone 13

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Americká technologická společnost Apple snižuje výrobu tabletů iPad, aby měla dost čipů pro chytré telefony nové generace iPhone 13. Krize kolem čipů tak firmu zasáhla více, než se mělo za to, píše s odkazem na několik zdrojů japonský list Nikkei.

Apple vyrobil v uplynulých dvou měsících o polovinu iPadů méně, než plánoval. Nikkei také uvádí, že firma převádí do produkce iPhonů 13 i součástky původně určené pro starší modely jejích chytrých telefonů.

Applu se dařilo vzdorovat problémům v dodávkách lépe než mnohým jiným firmám. Mohl se spolehnout na svou velkou kupní sílu a dlouhodobé smlouvy s prodejci čipů, čímž se mu ve třetím čtvrtletí dařilo ukrajovat konkurenci podíl na trhu.

O iPhone 13 je ve druhé polovině roku velký zájem, firma se ale potýká s uzavíráním asijských továren. Apple výrobu tohoto přístroje nyní upřednostňuje, protože po něm čeká na západních trzích po pandemii větší poptávku než po iPadech, píše Nikkei. Firma už dříve uvedla, že letos plánuje vyrobit 90 milionů těchto nejnovějších chytrých telefonů.

Apple ve třetím fiskálním čtvrtletí zvýšil čistý zisk meziročně o více než 62 procent na 20,6 miliardy dolarů (453,7 miliardy Kč) z 12,7 miliardy dolarů před rokem. Kvůli problémům v dodavatelském řetězci ale přišla firma ve čtvrtletí o šest miliard dolarů na tržbách. Akcie Applu v reakci minulý týden oslabily a společnost Microsoft firmu sesadila z pozice největšího podniku světa podle tržní kapitalizace.

Témata:  Apple mobily

Aktuálně se děje

17. června 2024 9:56

14. června 2024 9:44

13. června 2024 17:27

Cenové rozdíly nemovitostí jsou čím dál tím vyšší. Roli hraje i několik kilometrů

Ceny nemovitostí se stále mění. Čím dál větší roli hraje lokalita. Rozdíl v cenách je patrný i u nemovitostí vzdálených jen pár kilometrů od sebe. Zatímco v žádaných lokalitách jsou nemovitosti na lehce růstové trajektorii, u méně žádaných lokalit jsou na tom ceny právě naopak. V realitách platí mantra: “Lokalita, lokalita, lokalita.“

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy