Nejhodnotnější značkou světa je Apple, za ním následují Google a Microsoft, který předstihl loni třetí Amazon. Z netechnologických značek si prvenství připsal McDonald's, do první desítky se vrátila Coca-Cola. Vyplývá to z žebříčku 100 nejhodnotnějších značek světa BrandZ, který sestavuje výzkumná společnost Kantar.
ndexu stále dominují značky ze Spojených států. Do první desítky se dostala již jen čínská mediální společnost Tencent a francouzský prodejce luxusního zboží Louis Vuitton.
Celková hodnota 100 značek dosahuje 6,9 bilionu USD, což oproti roku 2022 představuje 20procentní pokles. Pouze 16 značek první stovky vykázalo růst své hodnoty.
V žebříčku TOP 100 jsou opět nejvíce zastoupeny technologické značky. Kategorie luxusního zboží, rychlého občerstvení a potravin a nápojů se však ukazují být nejodolnější vůči tržním výkyvům.
Deset nejhodnotnějších značek světa:
Pořadí Značka Hodnota v roce 2023 (v mld. USD)Meziroční změna hodnoty (v mld. USD)
1.Apple
880,455
-67 2.577,683
-242 3.Microsoft
501,856
-110 4.Amazon
468,737
-237 5.McDonald's
191,109
-5 6.Visa
169,092
-22 7.Tencent
141,020
-73 8.Louis Vuitton
124,822
+1 9.MasterCard
110,631
-6 10.Coca-Cola
106,109
+8Zdroj: Kantar BrandZ
Související
20. srpna 2024 20:57
13. srpna 2024 8:14
2. května 2024 17:23
19. května 2023 9:11
2. listopadu 2021 10:43
13. října 2021 9:36