Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Kandidát na českého prezidenta: Chce přijmout milion migrantů, teď má další plán

Pražský hrad
Pražský hrad
Foto: Pixabay

Multikulturalismus a přijímání uprchlíků. Právě to jsou priority jednoho ze zájemců o Pražský hrad. Pedagog a filosof Milan Kohout asi po třech týdnech od oznámení své kandidatury představuje detailnější program, kterým chce Čechy zaujmout.

Kohout, který proslul kontroverzními výroky i činy, ohlásil kandidaturu v polovině září na svém facebookovém profilu. „Již je na čase, aby se Česko očistilo od sobeckých, xenofobních, rasistických, nacionalistických a imperialismus západní civilizace podporujících představitelů a nastoupila nová generace lidí, kterí jsou internacionalisté, věřící v univerzálnost lidských práv a nechtějící naši zemi obehnat odpornými segregačními ostnatými dráty," uvedl tehdy.

  Teď podrobněji nastiňuje body svého programu. „Musíme provést zásadní změnu chápání našeho společenského systému a funkce lidí v něm žijících. Vzhledem k blížící se katastrofě životního prostředí na zeměkouli, kterou jsme svým bezohledným konzumním sobectvím zavinili, je nutné se okamžitě radikálně uskromnit v našich materiálních potřebách a trvale snižovat celospolečenský ekonomický růst. Je potřeba snížit 'kvantitu' života, což ale zároveň zákonitě a drasticky zlepší jeho 'kvalitu'!!!" burcuje Kohout.

I proto sepsal několik věcí, které je podle něj v zájmu přežití v této zemi a na Zemi provést. „Vrátit se k původní instinktivní filozofii lidského druhu, a to tribálnímu, miliony let trvajícímu kolektivismu, který je v ostrém kontrastu k současnému evolučně nepřirozenému a neurózy vyvolávajícímu individualismu. Vrátit se k podílnickému nesoutěživému a solidárnímu socialisticko-anarchistickému společenskému řádu, který povede ke zlepšení a zkvalitnění společenského, na kolektivním, přátelském a podílnickém soužití postaveného života," píše na svém facebookovém profilu.

Je prý také třeba zastavit soukromé hromadění výrobních prostředků a společenského produktu. "Musíme se zbavit nesmyslného bezohledného a na sobectví a hamižnosti postaveného kapitalistického ekonomického systému, který stojí na špičce pyramidy společenské mravnosti a krutě jí diktuje. Vyvlastnit za kapitalismu "legálně" nakradené společenské hodnoty, držené v rukách uzounké části společnosti a přehodnotit mravnost principu takzvaného soukromého (nikoliv osobního) vlastnictví," burcuje filozof.

Považuje za nezbytné vrátit výrobní prostředky do rukou lokálních komunit a navrátit privatizovaný finanční průmysl do vlastnictví a do kontroly celé společnosti. Navíc by se pý měla drasticky snížit výroba věcí nutně nepotřebných k životu. Díky tomu podle něj bude možné zkrátit pracovní dobu a zavést nepodmíněný finanční příjem pro každého člena společnosti, který mu zajistí základní sociální jistotu důstojného přežití.

Chce také zákonem stanovit rovnost ve finančním ohodnocení žen i mužů, zavést přídělový systém potravin, který zajistí, že všichni členové společnosti budou mít dostatek kvalitních potravin, uzákonit bezplatné vzdělání a zrušit soukromé školy, které podle něj na vzdělání profitují. „Musíme vzdělávat novou generaci, že jakýkoliv sexismus, rasismus, homofobní a xenofobní chování je naprosto nepřijatelné. Gayům a lesbičkám zajistit naprosto stejná společenská práva, jako má každý občan, včetně zakládání rodin," píše.

Kvalitnější péče o staré a absolutní svoboda slova

Mluví také o nutnosti zajistit co nejkvalitnější péči o staré a nemocné lidi a o zajištění rovnocenného přístupu ke kvalitnímu životu pro zdravotně postižené. Zároveň plánuje legalizaci marihuany a návratu ke stavbě sídlišť.

Kohout také chce „vyvrátit náboženské teorie, které člověka oddělily od zbývajících živočišných druhů a uměle z něho udělaly bohem vyvolené zvíře, jako je křesťanství, islám, budhismus a další zhoubná náboženství". Náboženské organizace, které prý jen parazitují, by nahradil ateistickými organizacemi postavenými na spojení umění, života a politiky.

Ústavně plánuje zavést absolutní svobodu slova. Dalším bodem je okamžité zastavení podpory jakýchkoliv válek a výroby válečných zbraní. Společenská hrdost by pak prý neměla být uměle založena na „nacionalismem zapáchajících celcích, jako jsou 'národy a vlasti', které přímo žádají ostnatými dráty definovaná 'území', ale postavena na hrdosti multikulturní, multietnické a univerzálně všelidské a nedílně spjaté s přírodou celé zeměkoule".

Navrhuje také zbavit se „nesmyslných rasových teorií, uměle rozdělujících a stavějících proti sobě jeden a ten samý zvířecí lidský druh a vrátit se k internacionálním principům univerzálních lidských práv pro všechny lidi na zeměkouli a okamžitě zahájit masové přijímání lidí utíkajících z válek a globálním oteplováním způsobených přírodních katastrof, které naše západní civilizace vyvolala a způsobila".

„Česká republika by měla být předvojem těchto nevyhnutelných revolučních společenských změn a tím se trvale zapsat do dějin lidstva jako vzor odpovědnosti k současným i následujícím generacím," dodává na závěr Kohout.

Témata:  prezident ČR volby Pražský hrad

Související

Aktuálně se děje

20. listopadu 2024 11:28

20. listopadu 2024 11:08

15. listopadu 2024 9:34

Západ se k Číně staví pragmatičtěji než Česko, které to může ekonomicky dále oslabit

Zdroje současného mdlého výkonu české ekonomiky nelze hledat pouze za hranicemi. Byť úpadek německého průmyslu, energetická krize či válka na Ukrajině rozhodně svůj původ za hranicemi mají a českou ekonomiku přímo či zprostředkovaně poškozují. Češi si ale škodí i sami. Třeba tím, že s oblibou bývají papežštější než papež a že se neméně rádi vydávají ode zdi ke zdi.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy